Místo očekávané úlevy od kolon se vytvořily nové, zejména tam, kde do hry vstupují semafory. Ty měly zajistit bezpečnost a lepší orientaci, ale řidiče často jen zdržují a matou.
ČTĚTE TAKÉ: Osm zraněných při nehodě v Rožňavě. V nabouraných autech byly i děti a těhotná žena
„Ať zavřou ty, co to postavili,“ nebral si servítky jeden z oslovených řidičů. „Na kruháč dát semafor? To zapomněli někde mozek,“ souhlasil s ním další. „Já jsem tam jel dnes prvně a myslím, že super,“ zastal se stavby poslední oslovený.
50 tisíc aut denně
Někteří motoristé váhají, zda dát přednost či pokračovat, jiní se ve značení ztrácejí. „V prvních dnech to způsobovalo fronty, na příjezdech čekání, protože i správci tu křižovatku teprve ladili do nějakého provozního režimu chování řidičů. První dny už ukázaly výrazné zlepšení,“ uvedl plzeňský náměstek pro dopravu Aleš Tolar (STAN).
Křižovatka je jedním z dopravně nejzatíženějších míst v celém regionu, proto bylo nutné kruhový objezd zrekonstruovat, denně totiž přes něj projede až 50 tisíc vozidel.
Signalizace nefunguje
„Signalizace na tom kruhovém objezdu ještě není naladěna tak, aby to bylo průjezdné. Musíme se zaměřit na to, aby prakticky to řízení dopravy fungovalo daleko lépe, aby odborníci si na to sedli a řízení semaforů zdokonalili,“ řekl k tématu dopravní expert Richard Topinka.
Podle dopravních odborníků může trvat týdny, než si řidiči na nový systém zvyknou. Samotné uspořádání vyžaduje zkušenost a disciplínu, ale měnit se křižovatka prý nebude.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Rodinná řeznictví lákají na tradiční receptury. Kam za nejlepšími uzeninami na Plzeňsku?