Investiční skupina miliardáře Tomáše Krska BHM group dokončila prodej deseti retailových center v Polsku v celkové výši 1,5 miliardy korun. Novým vlastníkem se stává česká investiční společnost Reticulum, jehož majitelem je miliardář Zdeněk Šoustal, jejíž realitní a developerská skupina MY Park vlastní, spoluvlastní a spravuje nákupní centra v Česku a na Slovensku. Transakce završuje úspěšnou investiční misi Krskovy BHM group, která během svého vlastnictví centra rozšířila, plně obsadila a uzavřela klíčové nájemní smlouvy.
„Jsme rádi, že se A-Centrum dostává do rukou zkušeného hráče, který v segmentu retailových parků již dlouhodobě působí a má know-how k jejich dalšímu rozvoji,“ uvedl Jan Černý, CEO BHM group.
Síť A-Centrum zahrnuje deset moderních obchodních center rozmístěných po celém Polsku, o celkové pronajímatelné ploše přibližně 30 tisíc metrů čtverečních a s více než 60 nájemními jednotkami. Mezi hlavní nájemce patří silné značky jako Pepco, CCC, Rossmann, Martes nebo Kik a obsazenost portfolia dosahuje 99 procent.
„Expanze do Polska je pro nás odrazový můstek k dalším retailovým aktivitám ve střední Evropě. Věříme v sílu a stabilitu polské ekonomiky a očekáváme vzrůstající kupní sílu obyvatelstva,“ komentuje vstup na polský trh Lenka Kořínková, výkonná ředitelka MY Park.
Během vlastnictví od roku 2022 BHM group uskutečnila klíčové investice v centrech Kolo a Środa Wielkopolska, kde byly úspěšně postaveny nové budovy. Společnost zároveň investovala do infrastruktury jako jsou elektro nabíječky a vybavení retailových prostor moderní technologií.
„Naplnili jsme náš investiční plán – dokončili jsme dvě rozšíření, které jsme úspěšně obsadili, a zároveň jsme dojednali nové nájemní smlouvy. To byly naše cíle od začátku: stabilizovat, plně rozvinout a posílit pozici tohoto retail parkového řetězce v lokalitách, kde působí“ uvedl Miroslav Tabernaus, investiční manažer BHM group, který měl transakci na starosti.
Retailová centra A-Centrum vynikají zejména svou strategickou polohou – jsou situována v těsné blízkosti center měst, rezidenčních čtvrtí či hlavních dopravních tahů, což zajišťuje vysoký zákaznický komfort. Kombinace snadné dopravní dostupnosti, přítomnosti klíčových retailových značek a střední velikosti činí z A-Centra atraktivní destinace pro každodenní nákupy bez zbytečné časové náročnosti.
The post Čeští miliardáři si předali síť polských nákupních center. Transakce překročila 1,5 miliardy korun appeared first on Forbes.