Energetický gigant ČEZ mění strategii a chystá se prodat část svých telekomunikačních aktivit. Jedná se zejména o zákazníky a takzvanou „poslední míli“, tedy připojení domácností a firem, zatímco páteřní síť zůstane ve vlastnictví společnosti. Informaci přinesly Seznam Zprávy.
Před rokem ČEZ expandoval do telekomunikací koupí pardubické Edera Group, která poskytuje internet a televizní služby třiceti tisícům domácností a zhruba pěti tisícům firem. Část firmy, kterou energetický gigant pořídil za nižší stovky milionů korun, nyní prodává.
Podle Petra Kymličky z Moore Czech Republic umožní případný prodej soustředit finanční a manažerské kapacity na energetiku a uvolnit kapitál pro investice do obnovitelných zdrojů. Martin Vachata z Talers doplnil, že hlavním důvodem změny strategie je zaměření na hlavní byznys skupiny, tedy energetiku.
O telekomunikační aktiva ČEZ mohou mít podle Kymličky a Vachaty zájem tuzemské i zahraniční firmy, například Cetin, O2, Vodafone, T-Mobile či Orange, stejně jako finanční investoři typu Macquarie, Cube Infrastructure Managers nebo DRFG.
Podle Vachaty jsou infrastruktura a optické sítě v současnosti vysoce poptávané. „Lze očekávat relativně vysokou valuaci a vytvoření solidního konkurenčního prostředí spojeného s plánovaným prodejem telekomunikační části ČEZ,“ dodal pro Seznam Zprávy.
The post ČEZ mění strategii. Energetický gigant se stahuje z telekomunikačního trhu appeared first on Forbes.