Pátek 06. červnaSvátek má Venku je 18 °C, Zataženo Déšť

Dacia má nového konkurenta. Prostorné SUV s hybridem i automatem nestojí ani půl milionu

CNN Prima News Před 1 dnem

Když se řekne dobře vybavené SUV za rozumné peníze, pravděpodobně vás jako první napadnou ta se značkou Dacia, MG nebo třeba SsangYong. Nyní k nim ale budete muset přidat také Opel, jelikož nová Frontera dost možná nabízí ten vůbec nejlepší poměr ceny a výkonu na trhu. Pod jednou střechou totiž propojuje německý cit pro detail s moderní francouzskou technikou.

K TÉMATU: Škoda Octavia se základními motory překvapila. Je lepší ten naftový nebo benzinový?

Samotná karoserie kříží prvky SUV a kombíku, čímž klade vysoký důraz zejména na prostornost. Zvenku je sice s délkou 4385 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů a výškou 1660 milimetrů stále poměrně kompaktní, ovšem uvnitř nabízí místo jako málokteré auto v tomto segmentu. Například jen místem na kolena v první a druhé řadě sedadel přerůstá podobně velká SUV Dacii Duster a Škodu Karoq o neuvěřitelných devět centimetrů.

Více prostoru pak mají cestující také nad hlavou. Ve srovnání se zmíněnými konkurenty lehce zaostává jen v šířce interiéru a velikosti zavazadelníku. Ten totiž u Frontery pobere jen 460 litrů, zatímco u Dusteru 517 litrů a u Karoqu dokonce 521 litrů. Na druhou stranu ani Dacia, ani Škodovka nemohou mít ve třetí řadě ještě další dvě sedadla, to Opel ano. Navíc za příplatek pouze 25 tisíc korun.

Místo displeje chytrý telefon

I přes jezevčí karoserii se pak německým designérům povedlo nové SUV zabalit do velmi moderního a líbivého kabátku. Hodně dělá především přední maska Opel Vizor s Full LED předními světlomety ve tvaru křídel. Ledky s motivem křídel pak najdete také vzadu, kde jim stejně jako vpředu sekunduje mohutný nárazník ve stylu offroadů.

Chybět však nemohou ani robustní šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola. Menší jsou vždy ocelová, větší potom z lehké slitiny. Je to neobvyklé, ale za nás nejlépe vypadají bílé ocelové šestnáctky, ideálně ve spojení se zelenou barvou karoserie a černou střechou. K mání je však také oranžová, bílá, stříbrná, modrá a černá. Střecha může být dále v barvě karoserie nebo také ještě bílá.

Interiér je podobně jako vnější design auta jednoduchý a uhlazený. Nachází se tu dva displeje s tím, že ten středový je v základní výbavě nahrazen dokovací stanicí na chytrý telefon. Ten se následně propojí s aplikací a můžete ho používat stejně jako multimediální obrazovku. Posádku a hlavně tedy řidiče potěší i hromada manuálních tlačítek, spousta odkládacích prostor, pohodlná sedadla a ergonomicky příjemně tvarovaný volant.

V základu nic nechybí

Už od základní výbavy Edition pak navíc dostanete také manuální klimatizaci, inteligentní tempomat s omezovačem rychlosti, zmíněné Intelli-LED světlomety s automatickými dálkovými světly, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, elektrickou parkovací brzdu, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru a doslova armádu asistenčních systémů. To všechno za cenu od 499 990 Kč.

Jen pro porovnání, nejzákladnější Dacia Duster je jen o 58 tisíc korun dražší a nenabízí ani zdaleka to, co nová Frontera. Oproti tomu Škoda Karoq je sice podobně vybavená, možná ještě o trochu lépe, ale stojí o skoro 200 tisíc korun více. A navíc nemůže mít třetí řadu sedadel a v základu má pouze manuální převodovku.

Nové „oplí“ SUV se totiž  jako jedno z mála v segmentu může pochlubit tím, že už základní motorizace je benzinová dvanáctistovka s turbem, mild-hybridní technologií a šestistupňovou automatickou převodovkou. Manuální řazení v nabídce vzhledem k poptávce vůbec není. K dispozici jsou hned dvě výkonnostní verze motoru Hybrid 1.2 TURBO, a to 81 nebo 110 kW.

Pětiletá záruka vždy v ceně

Označení hybrid v tomto případě odkazuje na elektromotor o výkonu 21 kW napojený na baterii o kapacitě jedné kilowatthodiny. Díky těmto parametrům nefunguje elektrifikace pouze ke startování auta, ale i k samotné elektrické jízdě. Podle zástupců značky se prý bavíme o jednotkách kilometrů, které pohon zvládne bez sepnutí benzinové dvanáctistovky.

Pokud však chcete jezdit na elektřinu výrazně delší vzdálenosti, doporučujeme sáhnout po čistě elektrickém provedení. To se chlubí baterií o kapacitě už 44 kWh, ujede až 305 kilometrů a na osmdesát procent se dokáže výkonem až 100 kW nabít za 26 minut. Pokud vám ani to nestačí, budete si muset ještě nějakou chvíli počkat, než dorazí varianta s ještě větším akumulátorem a slíbeným dojezdem přes 400 kilometrů.

Cena elektromobilu v základní výbavě Edition startuje na částce 629 990 Kč. Rozdíl oproti spalováku tedy není nijak drastický, jak tomu zpravidla bývá. K nové Fronteře navíc zdarma obdržíte ještě prodlouženou tovární záruku na 5 let nebo 60 000 kilometrů. V ceně elektromobilů je ještě zahrnuta i záruka 8 let nebo 160 000 kilometrů na trakční baterii. Nový Opel Frontera se tedy dost pravděpodobně může stát novým českým bestsellerem, minimálně k tomu má dobře nakročeno.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Chodci se sluchátky na ulicích riskují, říká odborník. Co se děje s autobusy po nehodě?

Pokračovat na celý článek