Pondělí 19. květnaSvátek má Venku je 14 °C, Skoro Zataženo

DeSantis vyostřil boj proti Velkému bratrovi. Nově si došlápl na internetové vyhledávače

CNN Prima News Před 1 rokem

„Floriďané už nebudou vydání na milost a nemilost Velkému bratrovi, který bude hledět na to, co děláte, a sbírat o vás všechny informace bez vašeho souhlasu,“ řekl v úterý k novému zákonu DeSantis. Přijatá norma prezentovaná na jeho webu výrazně reguluje, jakým způsobem mohou být osobní data uživatelů na Floridě využita, a zároveň má zajistit, aby nebyla „zpeněžena“. Zákon také přidává pod definici osobních údajů biometrické údaje a informace o geolokaci.

ČTĚTE TAKÉ: Západ chystá manželství lidí a zvířat. Už teď má želví nevěstince, hlásá Putinův ministr

Obyvatelé budou mít nově i právo vědět, jestli jejich osobní data nebudou použita proti nim při nákupu a pronájmu domu nebo při získání zdravotní péče. Legislativa současně zakazuje společnostem, jejichž produkty jsou určené dětem, zpracovávat, shromažďovat, sdílet a prodávat tato osobní data.

Bič na korporace

Zákon má Floriďany rovněž chránit před cenzurou tím, že zakazuje zaměstnancům státní a místní správy spolupracovat s velkými technologickými společnosti za účelem omezování svobodného projevu. Výrazná změna čeká i velké internetové vyhledávače s ročním příjmem alespoň jedné miliardy dolarů. Ty budou muset nově zveřejnit, jak nastavují výsledky vyhledávání.

„Myslím, že jsme viděli, jak některé tyto velké technologické společnosti v minulosti využily svou moc k prosazení své (politické) agendy,“ uvedl guvernér. Republikáni si dlouhodobě neúspěšně stěžují, že společnosti jako Google upřednostňují různými způsoby politickou agendu demokratické strany před republikány. Píše o tom The Wall Street Journal.

Legislativa si ale našla i své kritiky. Podle analytika Matta Schwartze ze společnosti Consumer Reports nenabízí nařízení kvůli své úzké použitelnosti dostatečnou ochranu soukromí. „Uvědomujeme si sice, že velké technologické společnosti obvykle nejvíce porušují soukromí, tento zákon by se ale měl správně vztahovat i na jakýkoliv jiný subjekt, který shromažďuje značené množství spotřebitelských údajů,“ cituje Schwartze web Bloomberg Law.

Analytik zároveň upozornil, že se nařízení nevztahuje například na možnosti technologicko-reklamních společností používat on-line cookies ke sledování návyků spotřebitelů, čímž podle něj oblast ochrany v segmentu cílené reklamy v rámci daného zákona do značné míry ztratila smysl. Floridský senát přesto normu schválil, a to téměř jednohlasně.

Florida se stala po Connecticutu, Utahu, Virginii, Coloradu, Kalifornii, Iowě, Indianě a Montaně devátým státem, který schválil komplexní zákon na ochranu soukromí.

Pokračovat na celý článek