Čtvrtek 06. listopaduSvátek má Venku je 7 °C, Jasno

Dva miliony za týden. Čech vybírá peníze na ambiciózní hru, má podporu i autorů Kingdom Come

CNN Prima News Před 15 hodinami

Minulý rok na platformě Steam vyšlo téměř 19 tisíc videoher. Rozjet vývoj vlastního titulu a uspět s ním je velmi nejisté. Přesto se vývojář Filip Husák rozhodl zkusit své štěstí. Po 16 letech zkušeností v IT oboru se vrhl na přípravu středověkého RPG Legacy of Valor.

ČTĚTE TAKÉ: Rytířské symfonie rozezní Brno. Herní festival MČR přinese hudbu i debatu o Kingdom Come 2

„K hernímu vývoji jsem měl blízko už od čtrnácti let, kdy jsem začal s modifikacemi pro World of Warcraft. Postupně jsem se věnoval i dalším IT disciplínám, ale profesně jsem působil i v jiných oborech. Po letech jsem se rozhodl všechny ty zkušenosti spojit a pustit se do vlastního projektu,“ popisuje vývojář Filip Husák pro CNN Prima NEWS.

V titulu Legacy of Valor je hráčským úkolem postavit vlastní osadu, bránit ji před nepřáteli, rozšiřovat území a obchodovat, aby se kolonie proměnila v prosperující město. Husák láká na otevřený herní svět, autentické šermířské souboje a silný příběh, který bude záviset na rozhodnutích samotných hráčů.

Hráči mají velká očekávání

Legacy of Valor spadá do žánru RPG (role-playing game), neboli do her na hrdiny. „Naším cílem je vytvořit hru, která kombinuje sílu vyprávění s autentickým zážitkem z doby, kdy o všem rozhodovala čest, odvaha a loajalita,“ říká český vývojář k titulu, který se bude odehrávat v období středověku.

V polovině října se vydal na crowdfundingovou platformu Kickstarter, aby vybral 100 tisíc dolarů. Částku ve výši zhruba dvou milionů korun získal za týden, nyní atakuje hranici tří milionů korun. Jeho kampaň stále běží a rád by dosáhl i dalších milníků.

Ambicí je z Legacy of Valor udělat hru, která nabídne obrovské bitvy nebo proměnlivé počasí. Díky tomu by se hráčům otevřely nové možnosti při budování středověkého města.

„To, že se cílovou částku podařilo vybrat během jediného týdne, je pro mě obrovská čest, ale i závazek. Každého podporovatele, každý komentář nebo sdílení beru jako osobní motivaci dělat věci poctivě a dotáhnout vše do kvality, kterou si hráči zaslouží. Očekávání jsou samozřejmě vysoká a já je nechci jen naplnit, ale překonat,“ říká odhodlaně Husák.

Sbírky nejsou pro každého

Založit sbírku, získat peníze přímo od hráčů, a tím se vyhnout handrkování s investory nebo vydavateli, je lákavé. Ale uspět na globální platformě Kickstarter není jednoduché. Například jiné české hře, Scribe, se to loni nepodařilo. Zatím nejúspěšnějším tuzemským počinem je sbírka na první díl Kingdom Come: Deliverance.

Studio Warhorse před 11 lety vybralo 1,1 milionu liber, což vývojářům umožnilo položit základy úspěšné herní série, která se letos dočkala druhého dílu a autoři díky ní utržili téměř tři miliardy korun.

Právě o podporu Warhorse se může opřít i Filip Husák. „Je pro nás obrovskou ctí, že studio Warhorse Studios, známé svým důrazem na autenticitu a příběhovou hloubku, doporučilo Legacy of Valor své komunitě prostřednictvím oficiálního příspěvku na své kickstarterové stránce,“ říká Husák.

Sám nepopírá, že titul s kovářovým synkem Jindřichem ze Stříbrné Skalice ho inspiroval k vývoji vlastní hry. Rád by přinesl podobný zážitek z živého virtuálního světa odehrávajícího se ve středověku.

Husákova prvotina však v mnoha ohledech slibuje jiný herní zážitek. Po dohrání příběhové linky má hra nabídnout i takzvaný sandboxový režim, v němž se hráči stanou tvůrci vlastního světa. Mohou v něm bez ohledu na předepsaný příběh uzavírat spojenectví, vést válku s bandity či dobývat okolní města a tím šířit věhlas své provincie po svém.

Kampaň na Legacy of Valor běží až do 10. listopadu, poté by měl vývoj hry vypuknout naplno. Středověký titul by k hráčům mohl zamířit v průběhu roku 2027, po vydání chce Husák zapracovat i na obsahových doplňcích a rozšířeních základní hry. Záležet bude na míře podpory hráčské komunity.

Titul zaujal i v zahraničí

Už nyní ale český vývojář dokázal zaujmout hráče po celém světě. Se svým výtvorem se představil i na německém veletrhu Gamescom, na němž vizi svého středověkého světa ukázal velkým herním vydavatelům.

Naposledy získal ocenění za nejlepší zahraniční nezávislou hru na polském veletrhu Poznaň Game Arena. Přesto Husák stále nemá vyhráno. Videoherní průmysl občas bývá divokým oborem, což dokazuje i propouštění a uzavírání studií v posledních letech.

Český vývojář si je toho vědom, ale svému titulu je jasně oddaný. „Vím, že herní vývoj je náročný a nejistý, ale zároveň nabízí svobodu a prostor pro kreativitu, které v jiných oborech chybí. Pro mě je to kombinace techniky, příběhu a vášně, a to mě na tom drží každý den,“ uzavírá Husák.

VIDEO: Porovnali jsme skutečné Trosky s videohrou. Povedená podoba, hodnotí kastelánka

Pokračovat na celý článek