„Nůžky mezi Evropou a Asií se rozjíždějí už mnohem déle. Příčina je úplně stejná, jako když před rokem 1989 zaostával Sovětský svaz za USA. Evropa se stává více socialistickou než tržní, a proto logicky zaostává za Asií,“ uvedla Šichtařová. Asijské státy do své ekonomiky pouští více trhu než ty evropské.
ČTĚTE TAKÉ: Inflace už není hlavní problém Česka, míní Bartoň. Poradil, jak v zimě nepřijít o peníze
Evropská unie vznikla jako hospodářský celek, což však v současnosti neplatí, tvrdí Hatlapatka. „Z EU se bohužel stal extrémně politický paskvil, který tyto myšlenky úplně zabil a čím dál tím víc řeší politiku než ekonomiku. Nikdy v životě to však nebylo tak, že by politika nad ekonomikou vyhrála, a nyní se to jen potvrzuje,“ řekl Hatlapatka.
Je to právě automobilový průmysl a zemím, jež jsou na něm závislé, jako je Francie či Německo, hází klacky pod nohy, tvrdí Hatlapatka. „Nemám nic proti elektromobilům, dokonce jsem i jejich zastáncem, co se týče symboliky užívání. Nemůžeme se ale divit, že upadáme, když dáváme obrovské sumy miliard do zeleného průmyslu, zatímco státy v Asii, Rusko, nebo USA nic takového nedělají,“ popsal Hatlapatka.
Šichtařová souhlasí s tím, že na vině jsou přílišné regulace a zásahy do fungování trhu. „Stát narostl do takových rozměrů, že začal svými regulacemi ekonomiku nesmyslně znásilňovat. Firmám se tady nepodniká dobře, a proto odcházejí,“ uzavřela Šichtařová. Do ekonomiky je podle ní potřeba opět pustit volný trh a tím ji nastartovat.