Sobota 07. červnaSvátek má Venku je 16 °C, Oblačno Déšť

Komerční banka mění účty a rozdává výpovědi. Klienti si stěžují na nátlak

CNN Prima News Před 6 hodinami

Komerční banka na začátku května prvních 190 klientů upozornila, že ke konci července s nimi ukončí smluvní vztah. Jejich účet tak přestane existovat. Peníze, které na něm byly, budou k dispozici na kterékoliv pobočce k výběru v hotovosti nebo odeslání. Výpovědní lhůtu lze do 24. července zrušit přechodem do nového bankovnictví.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Bitcoinová kauza je naprosto likvidační. Jsme prostě v p*deli, nebere si servítky senátor

Banka se prý snaží domluvit hlavně s klienty, s nimiž má delší vztah. „Co se týká stížností na nucenou migraci, myslím, že máme čisté svědomí. Klientům dlouhodobě říkáme, že starou banku vypneme. Prostě ji nebudeme mít,“ řekl webu Novinky.cz člen představenstva banky a šéf jejího retailového bankovnictví Miroslav Hiršl.

Dodal, že když klient sdělí, že do nové banky nikdy nepůjde nebo to třikrát odmítne, posílá se výpověď. „Z právního pohledu je to v pořádku, ale samozřejmě ztráta každého klienta je pro nás nepříjemná,“ uvedl.

Banka, která má asi 1,7 milionu klientů, podle něj počítá s tím, že desítky tisíc klientů odejdou k jinému finančnímu ústavu. „Jako obchodníky nás to bolí, ale buď klienti přejdou do naší nové banky, nebo musejí jít do jiné,“ řekl Hiršl.

Klienti cítí nátlak

Podle některých klientů ale banka vyvíjí velký nátlak, poukazují také na zdražení služeb. Jednou z těch, kterým se změna nelíbí, je paní Kateřina. „Rozumím tomu, že inovace jsou potřeba. Nový typ účtu ale nemá stejné parametry a je dražší. Dále jde o pojištění karet, kde místo roční platby 348 korun je nově platba měsíční, ve výši 39, případně 49 korun měsíčně. Změny se týkají i cestovního připojištění. Opět sice dvě varianty, ale také za další příplatky,“ uvedla.

Podle Hiršla lze ale každý účet přizpůsobit potřebám klienta tak, aby mu produktově i cenově vyhovoval. „Nikdy dřív jsme neměli účet zdarma. Teď ho máme. V cenové nabídce máme čtyři tarify, ten první je za nulu,“ sdělil bankéř s tím, že v něm nejsou schované žádné poplatky za transakce a podobně.

Dodal, že banka každého klienta nejprve nasměruje do tarifu, který nejvíce odpovídá tomu, co měl dosud. „Jakmile je ale klient v novém prostředí, může si některý účet zrušit, něco vypnout a dostat se klidně až do tarifu zdarma,“ zdůraznil.

Ke změně podle něj došlo kvůli limitům v technologiích. Banka se k tomu podle Hiršla postavila jako k příležitosti, jak vylepšit technická řešení a funkcionality pro klienty, ale třeba i jak zjednodušit svůj sazebník. „Z nějakých pětatřiceti stránek to jsou jednotky. Zároveň došlo i ke zmenšení rozsahu produktového portfolia, narovnání procesů a sjednocení prostředí,“ sdělil.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Stát prodává zabavené věci, aktuálně běží 800 aukcí. Jsou mezi nimi zámek i luxusní sporťáky

Pokračovat na celý článek