Neřold připomněl, že i když je kruhový objezd vhodnou variantou, ne všude terén a okolí jeho výstavbu umožňuje. „Na silnicích se dá ovšem pracovat s nastavením světelné signalizace, třeba prioritizací jednoho směru,“ popsal v pořadu Nový den.
K TÉMATU: U Kaplice zmizí riziková křižovatka. Jihočeský kraj ji chce nahradit kruhovým objezdem
„Nehody, při nichž se těžce zraní cyklisté, se stávají právě na křižovatkách. Buď nedá cyklista přednost autu, nebo naopak. Zvláště teď na jaře a v létě by na ně šoféři měli dávat pozor,“ apeloval.
K lepšímu a bezpečnějšímu průjezdu křižovatkou mohou přispět například stavební úpravy. „Třeba zlepšit úhly, jimiž jsou komunikace napojeny. Rovněž je nezbytné odstranit velmi hustou zeleň, kvůli které řidiči nemohou plně rekognoskovat situaci,“ uvedl Neřold s tím, že je také důležité umístit značení tak, aby šoféři byli zavčas upozorněni na přítomnost křižovatky, k čemuž v řadě případů nedochází.
Kde se nejvíce bourá?
Nejčastější příčinou havárií na uzlech komunikací je podle Portálu nehod nedání přednosti v jízdě – jde zhruba o každý druhý případ (50,94 %). Druhým faktorem je nesprávný způsob jízdy (34,95 %), následuje rychlá jízda (10,43 %).
Od roku 2010 do roku 2024 došlo k nejvíce nehodám v hlavním městě, a to celkem k 66 146 haváriím. Na polovičních číslech je Ústecký kraj (29 297) a Středočeský kraj (29 136). Z tohoto hlediska je na tom nejlépe doprava v Karlovarském kraji (5 600 nehod).
Na co si dát pozor na silnicích? Více se dozvíte v přiložených článcích:
- Cyklisté by neměli podcenit ani hezké počasí, míní expertka. Jaké chyby nejčastěji dělají?
- Pozor na zbytkový alkohol po Velikonocích, varuje expert. Řekl, kde čekat dopravní kontroly
- Srážek se zvířaty na jaře přibývá. Expert popsal, jak reagovat, když je střet nevyhnutelný
- Jarní návrat motorkářů: Dejte si pomalý rozjezd, řidiči si teprve zvykají, radí expert
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Nová hrozba v Česku. Šíří se mimořádně agresivní druh komárů, útočí po celý den