Polský Úřad železniční dopravy (UTK) schválil Leo Expressu trasy pro Gdaňsk a Vratislav. Dopravce nyní shání vlaky a do dvou let by Leo Express mohl začít na nových trasách jezdit. Informoval o tom dnes mluvčí dopravce Emil Sedlařík.
Dále dopravce zvažuje rozšíření nabídky o spoje do dalších polských měst, jako jsou Lodž, Čenstochová nebo Poznaň.
Leo Express nyní jezdí několikrát do týdne mezi Prahou a Krakovem, kam nabízejí spoje také České dráhy i RegioJet. Od prosincové změny jízdních řádů plánuje firma počet těchto spojů navýšit.
Od března příštího roku na stejné trase přibydou ještě spoje, které budou z Krakova pokračovat do polského hlavního města. Na spoje do Varšavy dopravce zahájil předprodej jízdenek.
Společnost k rozšíření nabídky spojů do Polska vede nárůst zájmu. V meziročním srovnání za prvních osm měsíců tohoto roku stouply společnosti tržby v Polsku o 281 procent.
Od začátku roku dopravce na své polské linky prodal 70 tisíc jízdenek. „Výsledky prodejů jízdenek na naše stávající i nové polské linky překonaly naše očekávání. Znamená to, že naše spoje jsou již na hranici kapacity, a proto ji budeme do budoucna postupně navyšovat,“ uvedl generální ředitel Leo Express Peter Köhler.
„Ze zamýšlených destinací máme již nyní chváleny trasy od UTK (polského správce dopravce železniční infrastruktury) pro Gdaňsk a Wroclaw. Aktuálně zajišťujeme vozidla, která by na trasách byla provozována,“ řekl Sedlařík.
Vlaky, které spojují Česko s Polskem, provozuje i národní dopravce. Kromě už dřívějších spojů do Varšavy zavedly České dráhy loni v prosinci linku Baltic Express z Prahy do Gdyně.
Vlaky této linky v Polsku zastavují také ve Vratislavi, Poznani, Kladsku nebo Gdaňsku a vyjíždí čtyřikrát denně. Do Krakova jezdí rovněž vlaky RegioJet.
V roce 2024 dosáhla společnost Leo Express konsolidovaných tržeb ve výši jedné miliardy korun, což bylo meziročně o 400 milionů korun více. Za minulý rok přepravila 3,8 milionu cestujících, což je ve srovnání s rokem 2023 o přibližně dva miliony více.
The post Leo Express chce rozšířit nabídku spojů. Do dvou let by měl jezdit do Gdaňsku a Vratislavi appeared first on Forbes.