Čtvrtek 19. červnaSvátek má Venku je 24 °C, Skoro Jasno

LinkedIn změnil hru. Siemens díky ambasadoringu oslovuje nové klienty

Forbes Před 5 hodinami

Když na podzim 2023 zahájil Siemens Česká republika společně s agenturou StoryMatters.online dvouletý ambasadorský program na LinkedInu, nikdo netušil, jak hluboký dopad tato iniciativa přinese. Už během prvního roku vzrostlo impresní skóre příspěvků Tomáše Froněka, Head of Factory Automation, o 732,6 procent a počet jeho spojení se meziročně zvýšil o 189 procent.

Za těmito čísly však stála mnohem důležitější proměna: odborná témata, která by jinak zůstala ve stínu, dostala hlas a díky nim se rozběhla skutečná obchodní konverzace.

„To, že jsme se na LinkedInu začali objevovat, pro nás bylo klíčové,“ vzpomíná Froněk. „Chtěli jsme komunikovat plošně a oslovit decision makery. Mluvili jsme o průmyslové AI, efektivním inženýringu a automatizaci – tématech, která manažery běžně mine, přitom přímo ovlivňují ziskovost i konkurenceschopnost.“

Lidský rozměr byznysu

Do příspěvků vkládal výsledky interních studií, ukázky reálných řešení i reportáže z výrobních hal. Díky kombinaci dat a osobního vyprávění začali vrcholoví manažeři LinkedIn brát jako autorizovaný zdroj informací pro strategická rozhodnutí. A právě jeden komentář pod Froněkovým příspěvkem spustil řetězec událostí, který pomohl zachránit malý pivovar postižený povodní – Siemens okamžitě reagoval na žádost o materiál pro obnovu provozu, čímž prokázal, že ambasadoring může mít i lidský rozměr.

„Téma průmyslové AI a efektivního inženýringu někteří přijímají jako něco suchého,“ dodává Froněk. „Ale pokud tyhle oblasti podceníte, poškodíte výsledky celé firmy. Díky LinkedInu jsme tyto diskuze dokázali přetavit v konkrétní poptávky – od nasazení automatizačních řešení po strategické projekty u středních i velkých podniků.“

„Jako StoryMatters.online jsme Tomáše provázeli krok za krokem,“ říká Tereza Palátová, COO StoryMatters.online. „Nešlo jen o strategii – byli jsme u každého tématu. Pomáhali jsme s výběrem obsahu, ladili tón, rytmus i načasování jednotlivých postů. Pracovali jsme s daty, vyhodnocovali, co rezonuje, a reagovali na to v reálném čase. Díky tomu se každý příspěvek stal nejen nositelem tématu, ale i příležitostí k dalšímu obchodu.“

info Tereza Palátová, COO StoryMatters.online
Tereza Palátová, COO StoryMatters.online

Reálný dopad se projevil desítkami nových obchodních příležitostí. „U několika firem jsme díky LinkedInu získali konkrétní opportunity pro deployment našich řešení,“ potvrzuje Froněk, „a teď z těch referencí stavíme další kampaně.“

Klíčem k úspěchu však nebyl ani tak obsah, ale jeho pravidelné doručení a autentická forma. „LinkedIn není zapnout-vypnout,“ upozorňuje Palátová. „Je to běh na dlouhou trať – o konzistenci, autenticitě a schopnosti naslouchat publiku. Právě tak ambasadoři budují vztahy, které přinášejí kvalifikované leady.“

Dvouletá zkušenost ukázala, že ambasadoring na LinkedInu není jednorázová kampaň, ale dlouhodobá investice do viditelnosti, důvěry a reálných byznysových výsledků. V okamžiku, kdy se Tomáš Froněk opakovaně objevil mezi Top 25 nejviditelnějších osobností českého průmyslu, znamenalo to hlavně to, že ambasadoring dokáže proměnit odbornost ve skutečné obchodní příležitosti.

The post LinkedIn změnil hru. Siemens díky ambasadoringu oslovuje nové klienty appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek