V prvním pololetí letošního roku klesly čisté zisky o 50 procent. Už v prvním kvartále hlásila společnost tržby 127 miliard korun, přičemž hrubý zisk činil 51 milionů korun. Pro vedení se jednalo o velmi slabý výsledek, který byl umocněn daty z prvního pololetí letošního roku.
ČTĚTE TAKÉ: U Kaplice zmizí riziková křižovatka. Jihočeský kraj ji chce nahradit kruhovým objezdem
Od ledna se proto uzavřelo na 40 prodejen a toto číslo zdaleka není konečné. Očekává se, že dalších 190 obchodů skončí.
Server Kupi.cz informuje, že na některých místech se však otevřou prodejny nové. Je to tím, že nové provozy se modernizují a slouží spíše pro nákupy on-line.
Podle portálu také nehrozí, že by čeští zákazníci o své prodejny přišli. „V rámci České republiky neplánujeme uzavírání poboček značky H&M ani jiných poboček z portfolia H&M Group,“ řekla pro Kupi.cz mluvčí společnosti Vendula Mikulková.
Oděvní společnost je ve světě velmi populární
H&M (celým názvem H&M Hennes & Mauritz AB) je druhým největším prodejcem oděvů na světě s akciemi na burze. Společnost byla založena v roce 1947. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME či ARKET.
Největším globálním prodejcem oděvů je španělská společnost Inditex, která vlastní mimo jiné značku Zara. Firma za uplynulý finanční rok vykázala nárůst tržeb o 10,5 procenta na 38,6 miliardy eur (962,13 miliardy Kč). Provozní zisk EBITDA se pak zvýšil o 8,9 procenta na 10,7 miliardy eur (266,7 miliardy Kč).
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Motoristé by do Sněmovny nedojeli, ukazuje model. Hnutí ANO má nejslabší letošní výsledek