Dolanský se na Rhodos těšil. Obavy spojené s lesními požáry měli rozptýlit pracovníci cestovní kanceláře. Situace po přistání ale s jejich ujišťováním neměla mít nic společného. „Naložili nás do autobusu, čekali jsme v něm asi hodinu a půl a pak nám řekli, že ho musíme opustit a nakládali nás do druhého, že nás odvezou na jiný hotel, ten náš prostě byl evakuovaný,“ popsal Dolanský začátek nepříjemného zážitku.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Hrdina z Rhodu: Turista zachraňoval lidi z ohnivého pekla. Stejně se nerad opaluju, řekl
Nervozita byla podle Dolanského cítit i v náhradním hotelu, kde o ubytování nemohla být vůbec řeč. „Jsme se tam vyspali, někdo spal na zemi, sháněli jsme kartony, protože zem byla studená, tak jsme spali aspoň na nich,“ popsal s tím, že po náročné noci přišla naděje. „Delegátka nám řekla, že náš hotel je k dispozici a nehrozí tam žádné nebezpečí,“ pokračoval Dolanský.
Po asi tří hodinovém přesunu autobusem do hotelu byl ale vyhlídkám na dovolenou konec. „Tam vyšla paní, která to měla na starosti a řekla, že tam nemáme vůbec co dělat a bude se zase evakuovat,“ doplnil pan Dolanský, který se tak po dalších peripetiích nakonec dostal do evakuačního centra a následně zpátky domů.
Náhradní zájezd se nekonal
Obavy z cesty na Rhodos měla i další klientka cestovní kanceláře Čedok. Pracovníci infolinky jí měli místo cesty do Řecka nejdřív nabídnout dovolenou v Turecku. „Tu změnu jsme akceptovali, počítali jsme s ní,“ řekla klienta Lucie Matrková s tím, že ji vzápětí od cestovní kanceláře přišla zpráva, že se její zájezd na Rhodos realizuje beze změny.
Zástupci cestovní kanceláře, měli paní Matrkovou podle jejích slov znovu ujišťovat, že v místech, kam míří žádné nebezpečí nehrozí. „My jsme argumentovali, že je to zasaženo požárem, že letět nechceme, cestovní kancelář nás poučila o tom, že v takovém případě nám propadá celá kupní cena za zájezd,“ uvedla Matrková a dodala, že jim cestovní kancelář místo toho nabídla si od ní koupit zájezd nový.
Cestovní kancelář chce podle informací CNN Prima NEWS kvůli případným kompenzacím jednat i s ministerstvy vnitra a pro místní rozvoj. „Budeme s těmi klienty, kterých se ta změna dovolené nebo situace na místě dotkla, jednat tak, abychom jim nabídli nějakou kompenzaci,“ řekla mluvčí cestovní kanceláře Čedok Kateřina Pavlíková s tím, že tuto informaci budou klientům sdělovat v následujících dnech.