Nechvalně známá je například silnice 1/19 mezi Chýnovem a Kladruby. V červnu roku 2020 zde například řidič kamionu, který převážel drůbež, nezvládl řízení a narazil do pilíře viaduktu. „Je to o tom, že řidiči mnohdy překračují rychlost mimo obce. Snaží se třeba dohnat čas, který ztratili tím, že stáli v kolonách ve městech,“ popsal policejní mluvčí Milan Bajcura.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Jak se vyhnout stresu při odletu na dovolenou? Podívejte se na tipy, které vám zpříjemní cestu
Za posledních pět let se pod tímto viaduktem stalo osm nehod a zranilo se při nich 13 lidí. Silnice patří k nejrizikovějším v kraji. „Řešením je obchvat Kladrub, který toto místo úplně odstraní. Bude to navazovat plynule na obchvat Chýnova a člověk pojede po komfortní silnici první třídy,“ uvedl dopravní expert Martin Landsfeld. Na to si ale řidiči budou muset počkat. Výstavba obchvatu Kladrub a likvidace podjezdu se plánuje až v roce 2030.
Nebezpečným úsekem je také Mánesova křižovatka v centru Českých Budějovic. Za posledních pět let zde došlo k 23 nehodám a 20 zraněním. Řidiči tam nerespektují přednost v jízdě při odbočení vlevo. Jak se ukazuje, ani semafory nestačí.
Policisté na jihu Čech řeší čtyři tisíce nehod ročně
Obchvat Českých Budějovic po D3 křižovatce částečně od aut ulevil. Podle dopravních expertů teprve čas ukáže, zda ubude i dopravních nehod.
Na jihu Čech dopravní policisté ročně řeší téměř čtyři tisíce nehod. Míst, kde by si měli řidiči dávat větší pozor, je mnohem víc, upozorňuje na ně Portál nehod.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Autobus plný Čechů havaroval v Egyptě. Lidé skončili v nemocnici, cestovka čelí kritice