Vysokorychlostní trať Moravská brána mezi Brodkem u Přerova a Ostravou-Svinovem bude měřit 74 kilometrů, souhlasné stanovisko EIA se týká 63,4 kilometru dlouhého úseku mezi Prosenicemi a Ostravou.
ČTĚTE TAKÉ: Hvozdnický expres pro výletníky letos vyjel poprvé na koleje. Oblíbený spoj změnil dopravce
Stavba celé trati z Brodku u Přerova do Ostravy si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Financována by měla být formou partnerství veřejného a soukromého sektoru, tedy PPP (Public Private Partnership).
Stavba by měla začít v roce 2028
Zahájení stavby je v původním harmonogramu plánováno na rok 2026 a zabere asi šest let. „Rozhodnutí MŽP obsahuje i stále původní termín zahájení v roce 2026. Už nyní je ale jasné, že se do země kopne později. Loni vládou schválený materiál počítá s rokem 2028,“ napsal v úterý server Zdopravy.cz.
Finální stanovisko k posouzení vlivů stavby tratě na životní prostředí EIA na úsek vysokorychlostní železnice mezi Prosenicemi u Přerova a Ostravou-Svinovem v úterý v Praze představí ministři životního prostředí a dopravy Petr Hladík (KDU-ČSL) a Martin Kupka (ODS).
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Oblíbená letecká společnost Čechů v problémech. Odbory vyčítají Smartwings nedostatek pilotů