Čtvrtek 22. květnaSvátek má Venku je 13 °C, Skoro Zataženo

Obchodům vadí poplatky za platby kartami. Zákazníky proto navádějí na nové způsoby úhrad

CNN Prima News Před 6 měsíci

„Zájem o bezhotovostní platby narostl během covidu a stále roste,“ potvrdil CNN Prima NEWS mluvčí obchodního řetězce Penny Tomáš Kubík. Řetězce musí odvádět procenta za zprostředkování transakce. „Dokud nebude dohoda na zastropování poplatků na kartách celoevropská, tak logicky musíme hledat jiné varianty – ať už to jsou QR kódy nebo okamžité platby z účtu na účet,“ uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza.

ČTĚTE TAKÉ: Podezřelá transakce na platební kartě — co dál? Prvním krokem je blokace karty

Některé řetězce už nové platební metody nabízejí. Ve věrnostní aplikaci má zákazník nahrané údaje o své kreditní kartě, načte QR kód a nákup je zaplacený. „Díky pokročilým bezpečnostním prvkům, jako jsou PIN, Touch ID nebo Face ID, nemůže dojít k náhodné úhradě,“ vysvětlila mluvčí Lidlu Eliška Froschová. Lidé se tak nových platebních metod nemusí bát.

Na platby kartou si už podle Rady seniorů zvykla i většina důchodců. Nicméně ty pomocí mobilu nebo snad dokonce hodinek jsou jim stále vzdálené. A největším trnem v oku jsou jim věrnostní mobilní aplikace. „Je to jenom pro ty, kteří mají moderní telefon,“ nechala se slyšet jedna ze zákaznic. „Senioři to skutečně ve velké části vnímají jako násilnou digitalizaci. Chtějí, aby jim společnost dala stejné možnosti, i když chtějí zůstat offline,“ uvedla předsedkyně Rady seniorů Lenka Desatová.

Chytrý telefon má už 54 % seniorů. Některé supermarkety se jim snaží vyjít vstříc tím, že jim do aplikace WhatsApp posílají slevové letáky v digitální formě. Řetězce tak zároveň chtějí ulevit životnímu prostředí.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nákupy potravin před expirací? Motivace zákazníků je prostá, experti radí pravidlo „tří O“

Pokračovat na celý článek