Kreativní deník 365 dnů je drobná kreativní rozcvička od české grafické designérky a ilustrátorky Táni Sekerkové. Je určena každému, kdo potřebuje svůj pracovní den nastartovat dávkou inspirace, rozproudit své myšlenky nebo si kreativně odpočinout. V jak vysokém nákladu se prodává? A jaké speciality obsahuje jeho švýcarská verze?
Co den, to jedno slovo, které můžete nakreslit, napsat, zrýmovat, nalepit nebo ztvárnit formou koláže, a uvolnit tak své zápěstí i myšlenky. Pravidlo je přitom jednoduché – nechte se vést samotným slovem, ať už je to třeba mince, planeta nebo budík, a dovolte své ruce i hlavě svobodně tvořit.
K výrobě útlého sešitu přivedla Táňu Sekerkovou mezinárodní ilustrátorská výzva Inktober, které se každý rok účastní tvůrci z celého světa a po dobu jednoho měsíce kreslí každý den propracované ilustrace. „Inktober jsem objevila v roce 2020, v době lockdownu. Právě jsem se rozhodla pracovat na volné noze, ale byla jsem v depresi – nikam se nedalo jít, nic se nedělo. Tahle výzva mi pomohla covid přežít,“ vzpomíná Táňa.
Vytištěno, rozebráno
Ilustrátorka chtěla v tvorbě na základě slov pokračovat, ale toužila po jednoduchém zadání bez tlaku na výkon, konkurenci nebo pevné termíny.
A protože je Táňa Sekerková zapálená běžkyně, právě během svých výběhů si v hlavě poskládala jednotlivá slova, která se nakonec stala základem jejího kreativního deníku 365 dnů. Zkušební náklad o jednom stu kusů vytiskla pro pár zákazníků, jenže pak se s okrovým sešitem vydala na Papír Fest – výběrový festival lokálních papírenských značek.
„Chtěla jsem zjistit, jestli 365 dnů bude lidi bavit. Během první hodiny jsme jich prodali dvacet a pak už si pro ně lidi chodili s nadšením – skoro jako pro mrkev,“ usmívá se spokojená Táňa Sekerková nad svým sešitem, který do nabídky zařadila i známá česká papírnictví jako Papelote nebo Papír Plojhar.
Sešitů se zatím prodalo sedm set kusů, dalších pět set je právě ve výrobě – ale protože už jsou prakticky rozebrané, Táňa plánuje další dotisk.
Do Bernu a ještě dál
Druhý náklad 365 dnů, tedy 365 tage, pojede do Švýcarska, konkrétně do papírnictví Feines v Bernu. Právě s ním byl Tánin manžel a tiskař na pracovní schůzce, na niž kvůli výborné angličtině přizval i svou ženu. Mezi byznysem přišla řeč na Táninu práci, a tak majitelům bernského papírnictví ukázala svůj Instagram.
Za pár dní od nich přišla objednávka na kreativní sešit 365 dnů v německé verzi – ta je díky spolupráci s překladatelem vybavena o specifické obrázky a slova: svetr s rovnoramenným křížem, F jako Feines, nebo horský vrchol Matterhorn.



„Rozhodně si uvědomuji, že sešit má potenciál oslovit i další trhy. Chci ho proto připravit i v anglické verzi,“ plánuje Táňa Sekerková, která se kromě vlastní tvorby a papírenských produktů věnuje tvorbě knih nebo deskových her – již vytvořila sadu cestovních her pro firmu Efko a také hru pro Tour de France.
Je též autorkou nejen vizuální identity ocenění Global Teacher Prize CZ, ale i vlastní knížky Manaslu trek, kterou vytvořila po svém desetidenním trailu po Nepálu.
Dobrodružství v krvi
Autorka 365 dnů je bezpochyby dobrodružná duše. Dva roky studovala grafický design v dánském Aalborgu, následně získala magisterský titul na Norwich University Of The Arts ve Velké Británii. Procestovala nejen Nepál, ale i Chile nebo Island, a příští rok chce strávit měsíc v Norsku.

Když zrovna netvoří produkty pro vlastní značku nebo zakázky pro své klienty, běhá. Nyní trénuje na extrémní závod Beskydská sedmička, během kterého musí za 28 hodin přeběhnout devět beskydských vrcholů. Potká při tom inspiraci pro svůj další deník?
The post Sešit, co jde na dračku. Táňa Sekerková prodala svůj kreativní deník do Švýcarska appeared first on Forbes.