Jeden den jste neznámý chlap, který se jde jen bavit na večírek, druhý den vaše tvář tapetuje sociální sítě po celém světě. Právě to se stalo mladému Britovi, jenž se stal se svým sestřihem „podle kastrolu“ živoucím memem. Seznamte se, Ibiza Final Boss.
Šestadvacetiletý Angličan Jack Kay získal tuto přezdívku poté, co se minulý týden vyrazil bavit na španělský párty ostrov. A svým jedinečným vzhledem novodobého „Pana Dubínka“ upoutal pozornost.
Jeho sestřih podle hrnce doplněný slunečními brýlemi, přísným „šklebem“, upravenými vousy, zlatým řetězem a vypracovanou postavou pod tílkem zaujal tamní podnik Zero Six West specializující se na prodej vstupenek do klubů.
Účet Zero Six West sdílel na Instagramu video s tancujícím Kayem se vzkazem: „Zná někdo tuhle naprostou legendu? Protože máme na jeho jméno připravené dva volné vstupy na guest list!“ Stejně tak svým dílem přispěl Andreas Metaxa, na Instagramu známý svým satirickým účtem Supersnake, který nedlouho poté reagoval slovy, že tuto legendu rozhodně musí najít. A tak se během chvilky zrodila hvězda.
Krátký klip se stal virálním a dnes má přes 23 milionů přehrání. Jeho postava pak získala přezdívku Ibiza Final Boss. Vypadá totiž trochu jako někdo, koho byste museli porazit v závěru videohry.
Od té doby se na TikToku objevilo několik příspěvků s Ibiza Final Bossem, které získaly také miliony zhlédnutí. A sám Kay na trend toho, že se z něj stal živoucí meme, naskočil a snaží se to vytěžit.
Založil si účet na TikToku a Instagramu a začal spolupracovat s talentovou agenturou Neon Management, která má mezi klienty účinkující z reality show. Zároveň už ohlásil, že se chystá na turné.
„Má svatou trojici virálního úspěchu: lidé se s ním dokážou ztotožnit, objevil se ve správný čas a je nechtěně naprosto vtipný. Internet ho zbožňuje. A v dnešní ekonomice slávy se na takovém organickém zájmu dá rozhodně vydělat – pokud k tomu přistoupí chytře,“ zhodnotila Angličanův potenciál pro deník The Mirror expertka na PR Mayah Riaz.
Několik značek už jej oslovilo ke spolupráci. Například Booking.com mu nabídl ubytování na Ibize zdarma. „Pokud mu bude dál růst počet sledujících a ti zůstanou aktivní, je reálná šance, že si přijde na jeden až dva tisíce liber za příspěvek, zvlášť pokud se zaměří na párty značky, cestování, módu nebo stránky s memy pro mužské publikum,“ uvedla Riaz.
Sám Kay sdílel fotku ze soukromého tryskáče se vzkazem, že letí zpět na ostrov. „Pravděpodobně kvůli vystoupením v klubech, protože podniky na Ibize milují virální jména na plakátech. Takové bookování mu může snadno vynést až pět tisíc liber za noc, podle poptávky.“
Celkově by si podle expertky mohl na oznámeném turné vydělat čtyřicet až šedesát tisíc liber, zhruba jeden a půl milionu korun. Pokud by se rychle pustil i do prodeje vlastního merchdesignu, mohl by si na prodeji paruk a dalšího zboží vydělat dalších více než sto tisíc liber, tedy téměř tři miliony korun.
V reakci na fenomén Ibiza Final Boss už také zareagoval kryptoměnový svět. V polovině minulého týdne vznikl stejnojmenný meme coin, který během dvou dnů zaznamenal raketový vzestup a dosáhl podle společnosti Finbold tržní kapitalizace v hodnotě 41,1 milionu dolarů.
Od té doby zase spadl a dnes jeho tržní kapitalizace činí deset milionů dolarů. Hodnota ale může brzy začít dál padat. Kay a jeho agentura veřejně odmítli, že by za kryptoměnou stáli.
Příběh Kaye alias Ibiza Final Bosse není ve světě novinkou. Minulý rok se přes noc stala virální hvězdou Američanka Haliey Welch, známá coby Hawk Tuah Girl. Nabytou popularitu přetavila do role vlivné influencerky a podcasterky.
Když její zprvu poslouchaný podcast zažil velký propad zájmu, pustila se Welch do kryptoměn. V prosinci byl spuštěn její meme coin, jehož cena vylétla o devět set procent a tržní kapitalizace dosáhla skoro půl miliardy dolarů. Rychle ale začal jeho obří výprodej a hodnota se propadla o pětadevadesát procent.
Welch, která před spuštěním kryptoměny dělala kampaň, aby se do toho lidé zapojili, od té doby čelí hněvu investorů, že šlo o podvod.
Na trh se údajně dostala jen část coinů, zatímco většinu drželi neznámí lidé v pozadí, kteří je po vystřelení ceny rychle prodali, a tak poslali cenu k zemi. Americké úřady se případem zabývaly, proti influencerce zatím nicméně nenašly důkazy.
Její příběh ale ukazuje rychlost, s jakou virální sláva přichází a zase odchází. Jak si s ní poradí Ibiza Final Boss, se teprve uvidí.
The post Sestřih podle kastrolu a zlatý řetěz. Příběh a byznys fenoménu Ibiza Final Boss appeared first on Forbes.