Influenceři a další tvůrci obsahu už nějakou dobu mění pravidla hry v médiích i zábavním průmyslu. Rok 2025 trend jen potvrzuje.
Herní reality show tvůrce, který si říká MrBeast trhá rekordy sledovanosti na Amazonu. Podcasterka Alex Cooper, komik Matt Rife nebo influencer Jake Shane se svými živými vystoupeními vyprodali kinosály. Hvězda TikToku Addison Rae vydala úspěšné popové album.
A co víc? Komici Adam W a Hannah Stocking mají každý více sledujících než celý populární americký pořad Saturday Night Live. Mezitím Dhar Mann, Rhett & Link a Alan Chikin Chow nyní provozují vlastní produkční studia.
Potřebujete další důkazy o pronikání sociálních médií do mainstreamu? YouTube nedávno oznámil, že většina jeho uživatelů sleduje videa na svých domácích televizorech. Na televizní obrazovce lidé údajně zhlédnou miliardu hodin YouTube videí každý den.
Fanoušci a dolary se hrnou po milionech. „Ochota k financování tvůrců ze soukromých zdrojů je silnější než kdy dřív,“ říká Eric Sheridan, jeden z šéfů technologického výzkumu Goldman Sachs. „K vidění je spousta investic přímo do značek tvůrců, do společností tvůrců a do soukromých společností, které tvůrcům poskytují nástroje pro budování jejich podnikání.“
Investice se vyplácí. V letošním roce vydělalo padesát nejbohatších tvůrců na Instagramu, TikToku a YouTube odhadem 853 milionů dolarů, což je osmnáctiprocentní nárůst oproti rekordnímu roku 2024. A to nepočítáme milionové odměny, které tvůrci stále častěji získávají za spolupráci se značkami.
„Očekává se, že příští rok se influencer marketing zvýší na padesát miliard dolarů,“ říká Ryan Detert, zakladatel a generální ředitel firmy Influential, která se zabývá marketingem tvůrců a která s magazínem Forbes na žebříčku spolupracovala. „Dolary jdou do rukou influencerů, kteří začínají nahrazovat ostatní média.“
Fanouškovská základna se také stále rozrůstá. V roce 2025 se padesátka tvůrců z našeho žebříčku mohla pochlubit dohromady téměř třemi a půl miliardami sledujících. To je o 24 procent více než loni. A s ohledem na velikost konkurence se dá předpokládat, že v následujících letech čísla jen porostou.
Společnost Goldman Sachs odhaduje, že na celém světě je nyní 67 milionů tvůrců, a očekává, že do roku 2030 jejich počet exploduje na přibližně 107 milionů.
S tím, jak nástroje umělé inteligence zaplavují trh, se dá očekávat růst obsahu jak z hlediska množství, tak i kvality. Pokročilý AI software pro úpravu a cílení umožní influencerům vytvářet videa levněji, rychleji a lépe. V řadách tvůrců je navíc značným problémem syndrom vyhoření a nový software by mohl každodenní dřinu učinit snesitelnější.
„Nástroje umělé inteligence mi mohou říct, kdo je mé publikum, poradit mi, jak rychleji vytvářet obsah, a celkově zjednodušit tvorbu obsahu způsobem, který by mohl urychlit vstup na trh,“ říká Sheridan ze společnosti Goldman. „To je pro tvůrce velká pomoc.“
Valící se vlna čerstvých hvězd sociálních médií zahrnuje celou řadu profesí s různým pojmenováním, jako jsou tvůrci, influenceři, podcasteři či třeba vlogeři, jedno označení však mají všichni tito mistři nových médií společné – podnikatelé. Přinášíme žebříček dvaceti nejbohatších.
Dvacet největších
#1. MrBeast
Výdělky: 85 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 634 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 1,39 %
Podnikatelské skóre: 4

Mistr kaskadérských kousků a výzev je stále nejsledovanější osobou na sociálních sítích. Své impérium rozšiřuje i mimo digitální platformy díky značce cukrovinek Feastables nebo řetězci rychlého občerstvení MrBeast Burger. Nově se vrhl na streamování: jeho hit Beast Games, který měl premiéru v prosinci minulého roku, bude na Amazon Prime pokračovat ještě minimálně dvě sezony.
#2. Dhar Mann
Výdělky: 56 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 137 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 0,17 %
Podnikatelské skóre: 4

Producent videí na YouTube založil v Los Angeles plnohodnotné hollywoodské studio, ve kterém zaměstnává stovky lidí. Studio vytváří morálně poučná videa, která se stala hitem s miliardou zhlédnutí. Pravděpodobně nejlepší tvůrce digitálních videí na světě ročně vydělává deseticiferné částky z YouTube AdSense. Jeho studio má navíc uzavřená rozsáhlá partnerství se světovými značkami včetně Meta nebo Google.
#3. Jake Paul
Výdělky: 50 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 79 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 2,33 %
Podnikatelské skóre: 4

Boxerský zápas Jakea Paula s Mikem Tysonem vzbudil v listopadu velký rozruch a vítěznému Paulovi přinesl vysokou výplatu. Zápas vysílal v historicky prvním přímém přenosu Netflix a spojená fanouškovská základna obou protagonistů platformu téměř zahltila.
A když už jste si mysleli, že ve veřejném prostoru víc už snad ani být nemůže, spojil se se svým bratrem, aby společně nechali ještě důvěrněji nahlédnout do svých životů v nové reality show na HBO Paul American.
#4. Rhett & Link
Výdělky: 36 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 33,8 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,17 %
Podnikatelské skóre: 4

Internetoví moderátoři estrádních pořadů dále rozšiřují své komediální impérium. Spustili streamovací kanály na platformách Roku, Amazon Prime a Samsung, začali účinkovat na živých akcích, a dokonce vydali kuchařku, která se stala bestsellerem. V zákulisí jejich tvůrčí fond investuje a podporuje nové influencery.
#5. Alex Cooper
Výdělky: 32 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 15 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 3,79 %
Podnikatelské skóre: 4

Podcastová superhvězda Alexandra Cooper je strojem na uzavírání obchodů. Po tříletém angažmá u Spotify v hodnotě šedesáti milionů dolarů letos přesunula svůj pořad o sexu a vztazích s názvem Call Her Daddy k rozhlasovému gigantu Sirius XM, s nímž uzavřela několikaletou smlouvu na těžko uvěřitelných 125 milionů dolarů. To ale není všechno: její podcastová síť se vedle Call Her Daddy rozrostla už o sedm dalších pořadů.
V červnu vyšel dokumentární film o jejím životě. V letošním roce vypustila do světa řadu nápojů na sport (a kocovinu) pod vlastní značkou Unwell Hydration, která se stala oficiálním partnerem americké nejvyšší fotbalové ligy NWSL. A aby toho nebylo málo, na platformě Hulu v současnosti připravuje reality show s názvem Overboard For Love.
#6. Charli D’Amelio
Výdělky: 23,5 milionu dolarů
Celkový počet sledujících: 216 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 0,57 %
Podnikatelské skóre: 4

V říjnu 2024 dokázala Charli D’Amelio zdánlivě nemožné: Debutovala na Broadwayi. Tiktokerka, původní profesí tanečnice, učinila vytoužený skok na jeviště ve hře & Juliet, jejíž uvedení bylo zatím prodlouženo do září letošního roku.
Své influencerské kořeny však neopustila úplně, téměř dvě stě milionů sledujících na TikToku jí umožňuje udržovat partnerství s módními značkami jako Prada a Kate Spade, a navíc má podíl v rodinném podniku D’Amelio Brands (Charliina sestra Dixie je na tomto seznamu na dvanáctém místě).
#7. Matt Rife
Výdělky: 50 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 42 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 1,63 %
Podnikatelské skóre: 4

Rife se pohyboval roky v komediálních vodách, až začal v roce 2021 sdílet svá vystoupení postavená na improvizaci se zapojením publika na sociálních sítích. Jeho fanouškovská základna explodovala. Dnes má na sítích čtyřicet milionů fanoušků a vydělává obrovské peníze na vstupenkách na svá živá vystoupení. Účinkoval také ve dvou komediálních speciálech Netflixu a brzy chystá řadu komediálních filmů.
#8. Mark Rober
Výdělky: 25 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 80 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 2,39 %
Podnikatelské skóre: 3

Bývalý pracovník NASA Mark Rober v roce 2024 překročil 57 milionů odběratelů na YouTube, v současnosti má jeho vědecký kanál téměř 69 milionů fanoušků. Mezi jeho videa patří například pokus o oklamání samořiditelného auta (tento příspěvek má 23 milionů zhlédnutí) nebo porovnání síly laseru a úderu blesku (41 milionů zhlédnutí).
Experimentuje ale i mimo sociální sítě. Jeho společnost CrunchLabs vytváří krabice s měsíčním předplatným produktů s tematikou STEM (věda, technologie, inženýrství a matematika).
#9. Druski
Výdělky: 14 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 25 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 5,87 %
Podnikatelské skóre: 4

Tento hiphopový satirik má na sociálních sítích jedno z nejvyšších procent u ukazatele angažovanosti fanoušků. I proto si ho oblíbily i velké světové značky. V roce 2025 si zahrál v reklamě Dunkin‘ Donuts pro jeden z nejdražších reklamních slotů na světě při americkém Super Bowlu. Další partnerství zahrnují třeba společnosti Google, Nike nebo PrizePicks.
#10. Khaby Lame
Výdělky: 20 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 258,5 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,86 %
Podnikatelské skóre: 3

Mim internetových memů je i nadále nejsledovanějším člověkem na TikToku se 162,2 milionu fanoušků. Tento italský influencer, který se celosvětově proslavil svými parodiemi a žhavými příspěvky o virálních trendech, získává miliony ze smluv se značkami, jako je Hugo Boss, kryptoburza Binance. Spolupracuje také s řadou hollywoodských studií, kde často natáčí camea s předními hvězdami včetně Toma Cruise a Matta Damona. „Na vydělávání peněz byste neměli spěchat,“ říká Lame. „Začněte tím, že budete vytvářet obsah, který se vám líbí.“
#11. Steven Bartlett
Výdělky: 29 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 25 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 0,46 %
Podnikatelské skóre: 4

Od roku 2017, kdy britský podnikatel Steven Bartlett spustil podnikatelský podcast The Diary of A CEO jako vedlejšák, se z něj stal pořad za více než dvacet milionů dolarů. Poté, co vybudoval a prodal digitální marketingovou společnost Social Chain, která mu v roce 2020 vynesla místo na seznamu Forbes 30 pod 30 v Evropě, se naplno pustil do budování pořadu. V roce 2025 oficiálně založil mediální a investiční společnost Flight Story, která nyní spolu s Diary of A CEO produkuje pět podcastů. Uzavřel partnerství se společnostmi jako LinkedIn nebo Oracle. Jeden z největších pořadů ve Velké Británii se letos přestěhoval do Los Angeles, aby přilákal i americké publikum.
#12. Dixie D’Amelio
Výdělky: 14,6 milionu dolarů
Celkový počet sledujících: 86,4 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,60 %
Podnikatelské skóre: 4

Stejně jako sestra Charli (6. místo) i Dixie D’Amelio proměnila virální slávu v úspěch showbyznysu. Můžeme ji vidět jako modelku v kampaních napříč módou a kosmetikou – například v kolekci pro španělského prodejce Pull&Bear, jako tvář šperků APM Monaco a v limitované kolekci obuvi (ve spolupráci s D’Amelio Footwear) v rámci kampaně Lulus Love společnosti Lulus. Kromě toho je výraznou tváří společnosti Be Happy Snacks Co., kterou založila její rodina a která prodává své popcornové výrobky ve Walmartu.
#13. Brent Rivera
Výdělky: 11 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 123,6 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,96 %
Podnikatelské skóre: 4

Rivera si díky svým krátkým komediálním skečům, v nichž často vystupuje jeho sestra Lexi, získal přízeň více než 125 milionů fanoušků. V roce 2025 Rivera využil své masivní sledovanosti k uvedení značky Levels, která nabízí chipsy s příchutí zaměřené na generaci Z.
#14. Dani Austin
Výdělky: 13,6 milionu dolarů
Celkový počet sledujících: 3,5 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 1,26 %
Podnikatelské skóre: 4

Dani Austin, která sama sebe označuje za „potrhlou mámu“, je multimediální stroj na peníze. Na svých platformách má miliony sledujících a její obsah sahá od přípravy dcery na baletní vystoupení až po videa z rodinných dovolených.
Sledující se jejím životem inspirují natolik, že díky jejím doporučením mizí výrobky jejích partnerských značek z regálů rychlostí blesku. Vedle propagace řady značek (například Stanley, Walmart a Abercrombie) je sama podnikatelkou. V roce 2021 založila společnost Divi, která se zabývá péčí o vlasy.
#15. Logan Paul
Výdělky: 10 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 80,6 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 2,91 %
Podnikatelské skóre: 4

Logan Paul má jako obvykle napilno. Kromě toho, že podniká v několika oborech, včetně známé nápojové řady Prime Hydration, podepsal s HBO smlouvu na reality show, kde se svým bratrem Jakem dává nahlédnout do svého soukromí. Na wrestlingové frontě se spojil s Johnem Cenou v WWE a nedávno vyzval fotbalovou hvězdu Lionela Messiho na boxerský zápas po právní bitvě mezi jejich značkami energetických nápojů.
#16. Nick DiGiovanni
Výdělky: 10 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 44,4 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 1,55 %
Podnikatelské skóre: 4

Soutěž ve vaření proti robotům, porcování tuňáka za padesát tisíc dolarů, pojídání nejpálivějšího jídla na světě – DiGiovanniho absurdní videa z něj udělala jednoho z nejpopulárnějších tvůrců s jídelní tematikou na světě.
Absolvent Harvardu si díky účasti v pořadu Gordona Ramsayho MasterChef vybudoval kanál na YouTube, který sleduje více než 26 milionů lidí. Mimo internet vydal kuchařku Knife Drop a uvedl na trh svou řadu koření Osmo, která se nyní prodává po celé Americe.
#17. Marques Brownlee
Výdělky: 10 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 33,4 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,58 %
Podnikatelské skóre: 4

Nejnovější iPhone, Tesla Cybertruck, dokonce i robotická ruka. Ukažte na jakoukoli technologickou novinku a Marques Brownlee na ni natočil recenzi. Na internetu začal publikovat už v roce 2009, kdy recenzoval dálkové ovládání notebooku. Dnes má jeho kanál na YouTube více než dvacet milionů odběratelů a jeho verdikt má obrovský vliv na to, zda bude mít nejnovější výrobek úspěch, nebo to bude propadák.
#18. Emma Chamberlain
Výdělky: 9 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 26,9 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 1,96 %
Podnikatelské skóre: 4

Vzhledem k tomu, že se YouTube vrátil na první místo mezi sociálními médii, vrací se na něj v pravý čas i OG-vlogerka Emma Chamberlain. Poté, co si v roce 2024 dala od dlouhých videí pauzu, aby se mohla věnovat svému podcastu Anything Goes, své společnosti vyrábějící kávu a dalším kratochvílím (například moderování slavného Met Gala), se vrací k postování videí několikrát měsíčně. A v průměru má každé její video hodně přes milion zhlédnutí.
Malá obrazovka už jí však, zdá se, nestačí, a tak se rozhodla své štěstí zkusit na plátně: Chamberlain bude debutovat jako herečka ve filmu Zakázané ovoce, který má být uveden do kin v roce 2026.
#19. Stokes Twins
Výdělky: 20 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 165 milionů
Průměrná míra zapojení diváků: 1,21 %
Podnikatelské skóre: 3

Ve svých bláznivých videích bratři Alan a Alex staví tajné místnosti v jejich domě, vyvracejí populární internetové mýty a soutěží ve výzvách, jako je přežití v nejpřísnější škole na světě nebo používání nejhůře hodnocených produktů na Amazonu. S více než 125 miliony odběratelů na YouTube patří mezi nejpopulárnější tvůrce videí současnosti.
#20. Ms. Rachel
Výdělky: 23 milionů dolarů
Celkový počet sledujících: 24,8 milionu
Průměrná míra zapojení diváků: 0,61 %
Podnikatelské skóre: 3

Výchovu nechte na paní Rachel. Sledovanost jejích YouTube videí, kde učí děti vše od abecedy až po „Začínáme chodit na nočník s paní Rachel“, se za poslední rok téměř zdvojnásobila. Nyní o její mladé publikum soupeří další streamovací giganti, v lednu uzavřela paní Rachel licenční smlouvu s Netflixem.
Pro sestavení kvantitativního seznamu pro rok 2025 americký Forbes odhadl hrubé výdělky každého tvůrce mezi dubnem 2024 a dubnem 2025. Počítáme výdělky, nikoli podíly ve veřejných a soukromých společnostech. Partneři z agentury Influential poskytli počty sledujících na sociálních platformách a míru zapojení (lajky, komentáře a sdílení dělené celkovým počtem sledujících).
Forbes hodnotil tvůrce také podle způsobů, jakými si vydělávají, a to na stupnici od 1 do 4. Jedni získávají většinu svých peněz tradiční reklamou, jiní si budují vlastní společnosti, značky a služby. (Ti, kteří výhradně propagují značky, získají 1; ti, kteří značky budují, získají 4.)
The post Tohle je dvacítka nejbohatších influencerů. Mobily už jim nestačí, dobývají televizi appeared first on Forbes.