Nedoručené balíčky přicházejí do obchodu v původním stavu, nikdo neví, co je uvnitř. Zákazník se tedy rozhoduje pouze podle velikosti nebo váhy. „Vy přijdete, nějaký balíček si vyberete, ale nevíte, co v něm je, a dozvíte se to až po zaplacení,“ vysvětlila koncept mediální zástupkyně startupu King Colis Ema Čapková.
ČTĚTE TAKÉ: Perspektivní české startupy často končí v zahraničí. Změnu by měl přinést nový zákon
Na nákup máte 10 minut a vybírat můžete z kategorie standardních balíčků s cenou 50 korun za 100 gramů, nebo kategorie prémiové s cenou 75 korun za 100 gramů. „Standardní balíčky mohou pocházet opravdu z libovolného e-shopu, ty prémiové pocházejí z těch větších e-commercových platforem,“ pokračovala Čapková.
„Většinou měli poptávku po prémiových balíčcích,“ popsala zájem zákazníků prodavačka Žaneta. Podle sociologa Vojtěcha Bednáře takový způsob nákupů budí tak trochu gamblera v každém z nás. „Protože já jsem ochoten podstupovat to riziko, tak čekám, že ta náhoda se mi nějakým způsobem odmění,“ popsal.
Koncept obchodu vznikl za covidu
Koncept vznikl během covidové pandemie, kdy se spousta zásilek ztrácela. Adresát byl třeba špatně vyplněný a peníze mu prodejce vrátil. Dohledávat ale balík se už nevyplatilo, a tak byl určený k likvidaci. Zakladatelé startupu se proto rozhodli dát balíčkům druhou šanci. Za menší peníz je odkoupit a pak takzvaně naslepo prodávat.
„Naším nejšílenějším pokladem byla zlatá cihla nebo hodinky velmi známé švýcarské značky,“ řekl spoluzakladatel a CEO startupu King Colis Killian Denis. Prodej ztracených balíků bude v Praze probíhat až do neděle. Do té doby je pro zájemce připraveno až 10 tun takových balíčků, a to ještě provozovatelé nespolupracují s Českou poštou.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Papírny Větřní na Českokrumlovsku po více než 150 letech končí. Stovky lidí přijdou o práci