Americká nápojová společnost Coca-Cola ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk o třicet procent na téměř 3,7 miliardy dolarů (77,4 miliardy korun). Hospodaření podpořily vyšší ceny a stabilní poptávka po značkových nealkoholických limonádách firmy a po nápojích bez cukru. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou v úterý společnost zveřejnila.
Zisk na akcii bez zahrnutí mimořádných položek činil 82 centů, analytici jej v průměru odhadovali na 78 centů. Čisté provozní výnosy se za červenec až září zvýšily o pět procent na 12,5 miliardy dolarů a rovněž překonaly očekávání analytiků.
Objem prodeje celosvětově vzrostl o jedno procento. Z toho v Severní a Latinské Americe zůstal téměř beze změny, v Asii o jedno procento klesl a v oblasti zahrnující Evropu, Blízký východ a Afriku o čtyři procenta vzrostl. Společnost zvýšila ve čtvrtletí ceny o šest procent.
Coca-Cola investovala do nápojů bez cukru a do energetických nápojů ve Spojených státech i v zahraničí. Snaží se přilákat spotřebitele, kteří kvůli ekonomické nejistotě a inflaci omezují výdaje za zboží, bez kterého se obejdou. Ve čtvrtletí pak firma těžila hlavně ze zvýšení cen produktů, jako je mléko Fairlife a perlivá voda Topo Chico.
Na podzim se Coca-Cola chystá uvést na trh v USA značku limonády s třtinovým cukrem v rámci hnutí vedeného prezidentem Donaldem Trumpem Make America Healthy Again (Udělejme Ameriku opět zdravou).
Analytici však vyjadřují určité obavy kvůli vyšším vstupním nákladům. Firma také plánuje nabídnout v amerických obchodech mini plechovky o objemu 7,5 unce (0,22 litru) za cenu nižší než dva dolary, aby podpořila prodej, uvedla agentura Reuters.
The post Vyšší ceny bez cukru. Coca-Cola si ve čtvrtletí polepšila o třetinu appeared first on Forbes.