Pondělí 13. říjnaSvátek má Venku je 9 °C, Polojasno

Zítra svatba a vy nemáte dárek? Oblíbený butik s dekoracemi inspirovala reklama

Forbes Před 6 hodinami

Barevná kočka Maneki Neko do každé české domácnosti –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ tak by se s nadsázkou dalo shrnout poslání butiku Coverover, který už sedm let přináší do Prahy originální dekorace do domácnosti a lifestylové doplňky. Na Letné ho provozují manželé Klára a Erwan Varnovi, kteří svým přístupem dokazují, že i malý rodinný podnik může být úspěšný, když stojí na poctivém výběru a autentickém osobním vkusu.

Do Francie odjela Klára Varna v roce 2002 jako au-pair. Tehdy měla v plánu zůstat jen na léto, protože ji nepřijali na práva. Do nultého ročníku už nenastoupila –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ potkala svého budoucího muže Erwana. Společně strávili několik let ve Francii, poté se přestěhovali do Krušných hor, ale protože nebyli spokojeni v zaměstnáních, rozhodli se přesunout do Prahy.

Tady začali hledat školku pro malou dceru a když nenalezli zařízení, které by odpovídalo jejich představám, rozhodli se založit si vlastní školku.

Klára tak využila své zkušenosti au-pair a v roce 2009 vznikly soukromé jesle Cocoon Baby. „Tehdy jsme byli první soukromou školkou v okolí Letné. A protože jsme byli noví, byl o nás velký zájem. Dnes jsou z mnoha našich prvních klientů naši přátelé i zákazníci našeho butiku,“ vysvětluje spokojeně Klára.

Po osmi letech provozu, kdy už i jejich vlastní děti odrostly, ale cítili, že je čas posunout se dál, a jesle prodali.

Auto plné koberců

Po prodeji Cocoon přemýšleli co dál, a vzpomněli si na svůj dávný sen o vlastním butiku. Reklama v časopise na blížící se Maison&Objet rozhodla o cestě na veletrh, a o jejich dalším byznys plánu bylo rozhodnuto.

„Pamatuješ si na naší první cestu z Paříže, kdy jsme jeli autem po střechu narvaným koberci, abychom ušetřili na dopravě?“ ptá se se smíchem Erwan. Po návratu začali hledat prostor pro svůj butik, a když se uvolnila prodejna na ulici Milady Horákové, neváhali.

Rozhodně nechtěli otevřít další obchod s českým designem, kterých je podle nich v Praze už dost. Nabízejí to, co odpovídá jejich osobnímu vkusu – věci, které znají ze zahraničí, kde jsou podobné obchody s krásnými předměty běžné.

Název Coverover přitom vznikl z původní myšlenky nabízet textilie, jejichž účelem je něco zakrýt – ubrusy, koberce, polštáře či povlečení. Dnes už sortiment sahá mnohem dál, ale jméno zůstalo. A každý zákazník ho vyslovuje po svém – anglicky kavr óuvr, jiní česky cover over, francouzi zase kovér ovér.

Dárek máš?

Coverover rozhodně není další hygge obchod v šedo hnědých tónech. Klára a Erwan se nebojí barev ani vtipu. „Nabízíme věci, které máme sami rádi, které nás baví, mají duši,“ vysvětluje Klára. „Nejvíc u nás zákazníci nakupují dárky, drobné maličkosti, které chtějí někomu věnovat. To je, myslím, naše přednost. K nám můžete zajít, když v pátek odpoledne zjistíte, že jdete zítra na svatbu.”

Na první pohled tak zákazníka zaujmou keramické vázy ve tvaru zvířat – od koček všech barev až po ovce, veverky či divočáka, ideální dárek pro tátu nebo dědu, od britské značky Quail Ceramics. Francouzi Warren & Laetitia zase vyrábí barevná závěsná svítidla na 3D tiskárně z recyklovaných materiálů.

Pozornost si také zaslouží plakáty Blue Shaker, na nichž se renesanční postavy potkávají s moderním světem – při donášce pizzy nebo scrollování na tabletu. Manželé ale spolupracují s více než stovkou dodavatelů z celé Evropy – z Francie, Německa, Itálie, Španělska, Belgie, Nizozemska i Litvy.

Bestsellerem jsou ovšem kočky Maneki Neko od hamburské značky Donkey Products „Začínali jsme se čtyřmi barvami. Dnes jich máme desítky. Už jsme dokonce mysleli, že barevná Maneki Neko je v každé české domácnosti, ale lidi je pořád chtějí,“ krčí rameny Klára.

Kočky, které jednou packou zvou kolemjdoucí dovnitř, se za sedm let staly letenskou atrakcí. Když náhodou z výlohy zmizí, rodiče a prarodiče malých dětí si stěžují, že to přece nemohou dětem udělat –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ vždyť výloha plná barevných koček s hýbající se packou bývá pravidelná zastávka rodin na Miladě!

Tady zůstaneme

Obchod provozovali Klára a Erwan sami – od objednávek přes prodej až po balení e-shopových objednávek. Nedávno se ale do jejich týmu přidala Klářina sestra Nina, brigádničí i děti Uma a Viggo. „Vybalování zboží nás moc nebaví,“ přiznává se smíchem Erwan, „ale to, že můžeme pracovat spolu a dělat něco, co nás oba naplňuje, za to stojí.“

Během sedmi let, co butik provozují, také zaznamenali proměnu ulice Milady Horákové. „Když jsme otevřeli, moc butiků podobného stylu tu nebylo. Dnes tu sídlí obchody jako Nila, Papelote, Creammy nebo Freshlabels. To je pro celou čtvrť i pro nás skvělé – lidi sem chodí na procházky, objevují, nakupují,“ říká Erwan skvělou češtinou.

Malý rodinný podnik, jehož meziroční tržby se pohybují kolem patnácti procent, se o další pobočky rozrůst nechce. „Praha je malé město, druhý obchod by nedával smysl. Spíš bychom chtěli získat víc prostoru pro sklad a e-shop,“ dodává Erwan. Sortiment se totiž neustále rozšiřuje – poslední novinkou je legendární francouzská značka Opinel, jejíž nože zařadí do nabídky po mnoha letech řešení s dodavatelem.

The post Zítra svatba a vy nemáte dárek? Oblíbený butik s dekoracemi inspirovala reklama appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek