Zatímco loni před Vánocemi stála jedna tuna kakaa téměř 4 300 dolarů, letos je to více než jedenáct tisíc. Výrazné zdražení jedné ze základních surovin promítají do cen i výrobci čokolád. Aby zvyšování cen alespoň trochu brzdili, musejí prý omezovat i obalové materiály. A to i u oblíbených vánočních kolekcí.
ČTĚTE TAKÉ: Černochová vs. Pekarová v Praze? Fiala si prosadí svou, ale ztráty budou obrovské, říká expert
„Naši spotřebitelé se v průzkumu vyjadřovali, zda máme přistoupit u některých kolekcí k odebrání šňůrek nebo háčků,“ řekla pro CNN Prima NEWS mluvčí společnosti Nestlé Česko Tereza Procházková.
Hlas lidu rozhodl – zůstaly pouze háčky. Kvůli odebrání šňůrek nechala firma více hliníkového obalu na hlavičkách figurek, aby háček pevně držel. Ale v případě největšího kousku kolekce, zlaté rybky, hliník navíc stejně nestačil. Ale i to se dá vyřešit. Jako rybáři musíte propíchnout háčkem rybí tlamu skrz na skrz.
Zmizení šňůrek je žhavým tématem i na sociálních sítích. „A já myslela, že to nejhorší máme tento rok už za sebou. Zlaté máslo,“ glosovala jedna uživatelka sítě X.
Čím větší konkurence, tím lépe pro spotřebitele, tak zní zlaté pravidlo podle ekonomů. Platí to i na trhu s vánočními figurkami. Proto mnohé jistě potěší, že další významný výrobce šňůrky ponechal.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Česká města obchází strach. Lidé se v řadě z nich bojí ven, starostové prosí o pomoc vládu