15. červnaSvátek má Venku je 17 °C, Jasno

Apple změnil svět tím, že vyhrál naše emoce, říká Malík z Logicworks

Forbes Před 12 hodinami

Apple ukázal, že u počítače je důležitější důvěra, nikoli velikost paměti.“ Na středečním Forbes Business Festu to pronesl Ivan Malík, CEO společnosti Logicworks, která se jako součást globální komunity Apple Consultants Network specializuje právě na ikonické produkty s nakousnutým jablkem.

Jeho profesní cesta je spojená se značkou, kterou si oblíbil celý svět. A to většinou z podobných důvodů jako Ivan Malík.

„Během svého pracovního života jsem si kladl otázku, zda nelze věci řešit jednodušeji. Proč to děláme komplikovaně? Existuje jiná cesta? To byl moment, kdy jsem objevil svět Applu,“ vrátil se Malík k počátkům.

Dnes je z toho role šéfa společnosti Logicworks, která mimo jiné stojí za iStores v Praze i na Slovensku. Do portfolia jejich zákazníků už náležely Česká spořitelna, Seznam, ČEZ, Kaufland či Makro. Logicworks spadají pod mezinárodní skupinu WestTech.

„Uvědomili jsme si, že hodnoty, které naše firma vyznává, jsou velmi podobné těm u Applu,“ řekl Malík a vyjmenovává čtyři základní pilíře, které podle něj činí Apple Applem.

„První je jednoduchost v ovládání zařízení. Používání iPhonu je velice snadné, a když se to naučíte, umíte používat i iPad a nejspíš také počítač od Applu. Druhá je elegance, designový jazyk, kterým produkty mluví. Třetí bezpečnost, což je zásadní v době, kdy kybernetické útoky ohrožují nejen naše pracovní, ale i osobní životy. A čtvrtá je nejhezčí. Odvaha dělat věci jinak.“

Dědictví Steva Jobse, díky němuž byznysově funguje i firma Logicworks, totiž spočívalo v přenastavení zaběhnutých pořádků.

info Foto Martin Svoboda
Ivan Malík na Forbes Business Festu

„Změna, se kterou přišli, spočívá v tom, že v produkty vkládáme důvěru. Apple vyhrál naše emoce,“ uvedl Malík. „Už to není o tom, že má počítač největší výkon, ale že věříme, že to je prostředek k dosažení cíle, snu. Toto paradigma se pak přesouvá i do firemního prostředí.“ Tedy do jádra jeho podnikání.

„Cesta, kterou Apple ušel, byla extrémně dlouhá, Apple se nestal ikonou ze dne na den. Tento příběh není o tom, že by vyhrávaly produkty proto, že jsou nejrychlejší nebo mají největší paměť, ale proto, že věříme, že nás nezradí, že nám budou sloužit, že nezneužijí naše data,“ dodal Malík.

Podle jeho zkušeností je totiž uživatelská spokojenost přímo svázaná s produktivitou.

„Počítač tu není od toho, abychom mu sloužili, to počítač má sloužit nám. A tohle paradigma se přesouvá do firemního prostředí,“ prohlásil s tím, že zaměstnanci, kteří mají doma produkty od Applu, po nich pak raději sáhnout i v kanceláři. V tom Steve Jobs opravdu změnil pravidla hry.

„Pokud dáte zaměstnancům vybrat, zhruba sedmdesát procent z nich volí produkty Applu,“ tvrdí Malík. „Ten je připravený i na AI revoluci tím, že všechna jejich zařízení mají dostatečný výkon k tomu, aby šlo umělou inteligenci provozovat přímo na zařízeních.“

A tím se znovu vrátil k Jobsovi – i k jeho oblíbenému pilíři úspěchu značky z Cupertina. „Jde o to najít, i jako firma, v sobě odvahu dělat věci jinak,“ uzavřel Malík.

info Foto Martin Svoboda
Ivan Malík na Forbes Business Festu

The post Apple změnil svět tím, že vyhrál naše emoce, říká Malík z Logicworks appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek