Pátek 13. červnaSvátek má Venku je 12 °C, Jasno

Česko může inspirovat ostatní země, říká Šejdová ze Snuggs. Konkurence se nebojí

Forbes Před 1 dnem

Se svými menstruačními kalhotkami Snuggs proráží i v zahraničí. Česká firma letos vzbudila ohlas v cizině svou spoluprací s ženským fotbalovým týmem Manchester City. Co pro společnost znamená rostoucí konkurence a jaké má plány do budoucna? To popsala spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová na dnešní akci Forbes Business Fest v pražských Holešovicích.

„Máme na to (jako Česko) inspirovat zahraničí. Navazuje to na tradici, kterou v Česku máme, jako je Baťa nebo Škodovka,“ je přesvědčená Šejdová.

Podle ní by ale naší zemi pomohlo, kdyby si tu lidé upravili svůj mindset. A sice tak, aby se nespokojili s úspěchem na domácím trhu, ale snažili se prosadit i za hranicemi. „Pokud člověk uspěje v zahraničí, tak to znamená, že to dělá dobře,“ míní Linda Šejdová.

Při pohledu na Snuggs pak lze s klidem konstatovat, že oni to dobře dělají. Loni firma, kterou Šejdová založila s Tomášem Zahradníkem, přesáhla půlmiliardové tržby a v únoru dotáhla 130milionovou investici. Vedle českého a slovenského trhu figuruje také v Německu, Rakousku, Nizozemsku, ve Spojeném království a v části Belgie. 

„Dostáváme se z iniciační fáze, kdy jsme získávali první zákazníky a testovali produkt. Teď je naším největším cílem růst a expanze,“ prohlásila Šejdová, která se dostala do českého i celoevropského výběru Forbes 30 pod 30.

V současné době operuje hlavně z Londýna, byť jezdí i do dalších poboček po kontinentu. Přesun do Anglie vysvětlila tím, že nabízí více příležitostí a lze tam narazit na lidi, od kterých se lze stále učit.

info Foto Tomáš Denk
Linda Šejdová na Forbes Business Festu

Aby na Západě ukázala svou kredibilitu, tak si pro britský trh dala firma za cíl uzavřít partnerství s nějakým světovým brandem. Přemýšleli tehdy o módních značkách či dohodě s globálně známou osobností. Ale nakonec využili euforie, která na ostrovech panovala poté, co Angličanky v roce 2022 vyhrály fotbalové Euro.

Proto se nakonec rozhodli domluvit s některým z ženských fotbalových týmů. Jednali s vícero kluby, mimo jiné i s londýnským Arsenalem, ale nakonec se domluvili s Manchesterem City, který jim byl svým přístupem nejblíže.

Do budoucna hodlá firma nadále růst a expandovat. „Momentálně je pro nás ale důležité ukázat na trzích, kde už jsme, že tam umíme růst a být velcí. Koukáme se i dál, ale není to teď aktuální,“ popsala Šejdová.

Konkurence z řad velkých značek nebo z Asie se neobává. „Ukazuje to, že trh roste a je toho ještě hodně před námi.“

info Foto Tomáš Denk
Linda Šejdová na Forbes Business Festu

The post Česko může inspirovat ostatní země, říká Šejdová ze Snuggs. Konkurence se nebojí appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek