Čínský internetový prodejce Shein ve Francii zaplatí pokutu čtyřicet milionů eur (986 milionů korun) za klamavé obchodní praktiky, oznámil ve čtvrtek francouzský antimonopolní úřad. Jeho úředníci dospěli k závěru, že firma uváděla zákazníky v omyl ohledně slev. Společnost podle úřadu pokutu přijala.
Úřad zhruba před rokem začal vyšetřovat společnost Infinite Style E-Commerce, která zajišťuje prodej značky Shein. Společnost podle vyšetřovatelů zákazníky klame množstvím přeškrtnutých cen a permanentních akcí, jež vyvolávají dojem, že spotřebitelé dostávají velmi výhodnou nabídku.
„Avšak 57 procent inzerátů, které (úřad) zkontroloval, nenabízelo žádné snížení ceny, devatenáct procent nabízelo menší snížení ceny, než bylo inzerováno, a jedenáct procent ve skutečnosti ceny zvyšovalo,“ uvedl antimonopolní úřad.
Společnost přitom nedokázala zdůvodnit tvrzení ohledně dopadu na životní prostředí uvedená na svém webu. Zejména pak to, že se označuje za odpovědnou společnost, která slibuje snížení svých emisí skleníkových plynů o pětadvacet procent.
Firmu Shein už na konci května k uvedení obchodních praktik do souladu s právními předpisy Evropské unie na ochranu spotřebitele vyzvala Evropská komise, jež společnosti pohrozila pokutami. Podle výsledků vyšetřování komise Shein porušuje evropská pravidla falešnými slevami, nátlakovými prodejními technikami a klamavými informacemi stran možností vrácení zboží.
Zjištěné nedostatky se týkaly také zavádějících označení produktů, nepravdivých tvrzení o udržitelnosti, chybějících nebo skrytých kontaktních údajů a zamlčování informací o odpovědnosti třetích stran.
Evropská komise vede zároveň s firmou samostatné vyšetřování ohledně unijního nařízení o digitálních službách. To firmu Shein od loňského roku označuje za takzvanou velmi velkou on-line platformu s přísnějšími povinnostmi ohledně transparentnosti a bezpečnosti.
The post Čtyřicet milionů eur za klamavé praktiky. Shein ve Francii zaplatí obří pokutu appeared first on Forbes.