Vjačeslav „Jace“ Horbach řídí v Praze společnost Esthemat, která do střední Evropy dováží kosmetické produkty z Jižní Koreje, ale také Izraele nebo Itálie. „Nejtypičtější dárek k maturitě je v Jižní Koreji plastická operace nebo podobný zákrok, v tom se od Evropy tamní trh zásadně liší,“ překvapil publikum na Forbes Women’s Gala Vjačeslav Horbach.
Jmenuje se Vjačeslav, ale v byznysu si říká „Jace“. Zatímco by totiž s výslovností Vjačeslava zahraniční partneři mohli mít problém, Jace funguje naprosto bez hranic. A mezinárodní je i byznys jejich rodinné společnosti Esthemat, která se zaměřuje na korejskou kosmetiku, z níž se díky kombinaci přírodních ingrediencí a laboratorních technologií stal světový fenomén.
Jižní Korea patří k zemím, které exportují nejvíce originální kosmetiky, a stejně tak patří k lídrům, i co se týče tržeb v tomto oboru. Ty roční přesahují aktuálně odhadem přes deset miliard dolarů.
Esthemat vozí do střední Evropy jihokorejskou značku Rejuran, která pracuje s látkami získanými z lososí DNA a má fungovat jako alternativa k dermálním výplním. Vzniká díky inovativním technologiím ve špičkových laboratořích, čímž symbolizuje hned dva už zmíněné základní stavební kameny celého odvětví – přírodní zdroje ingrediencí v kombinací s hi-tech zpracováním.
„Korejská estetika se od evropské výrazně liší, tamní zákazníci chtějí maximum za co nejkratší dobu,“ vysvětluje sedmadvacetiletý CEO Esthematu, „co ale mají společné, je rostoucí trend přirozenosti a snaha podpořit přirozenou krásu, které mají napomoci různá inovativní séra a boostery“.
K podnikání se Horbach dostal díky své mamince, která po přestěhování z Ukrajiny do Česka nejprve založila kosmetický salon. Teprve později se začala zabývat i dovozem kosmetických produktů a v tu chvíli se zapojil i syn Vjačeslav, který se vrátil ze studií v USA. Dnes firmu řídí a věnuje se jejímu dalšímu rozvoji. „Je to obor, ve kterém jsem se našel, protože denně vidím reálný efekt toho, co dělám,“ uzavírá mladý byznysmen.
The post Dárek k maturitě? V Jižní Koreji plastická operace, říká muž, co dováží kosmetiku appeared first on Forbes.