Nosí „parádní“ džíny, z její koupelové vody vzniklo mýdlo a lidé z obojího šílí. Popraskem kolem svých reklam přispěla herečka Sydney Sweeney v posledních týdnech k růstu akcí i k miliardovému obchodu. A brzy může svůj „zlatý dotyk“ zopakovat.
Zaklapne kapotu nadupaného auta, ruce si utře zezadu do kalhot, nasedne do vozu a odjede. Vše doprovodí sdělení „Sydney Sweeney nosí parádní džíny“. A to je konec. Alespoň konec krátkého spotu.
Naopak pro oděvní značku American Eagle bylo spuštění reklamní kampaně s atraktivní plavovláskou začátkem letu vzhůru. Společnost vyrábějící džíny měla od začátku roku problémy: zaostávala za svým plánem, když se jí začaly propadat tržby a v reakci na to i akcie.
To minulý týden zlomila herečka známá ze seriálů Euforie nebo Bílý lotos. V den zahájení reklamní kampaně vyskočily akcie firmy v jednu chvíli až o šestnáct procent a během jediného dne tak stoupla společnosti tržní kapitalizace o přibližně 200 milionů dolarů, tedy asi 4,2 miliardy korun.
„Sydney je největší úlovek v historii American Eagle,“ prohlásil šéf marketingu firmy Craig Brommers. Společnost navíc kampaň rozjela naplno, když si zaplatila například i promítání na obří světelné polokouli The Sphere v Las Vegas.
Není to jediný případ efektu Sweeney. Už minulý měsíc nakopla byznys také značce Dr. Squatch vyrábějící přírodní mýdla a další hygienické přípravky.
Spolupráce s drogistickou firmou sice začala už před několika měsíci, vygradovala ale začátkem června. A to poté, co společnost s herečkou oznámila vznik mýdla vytvořeného částečně z vody, v níž se Sweeney koupala.
Limitovaná edice se stala virální na sociálních sítích a rychle se vyprodala. Značce to celé navíc pomohlo nejen k tomu, že se stala široce známou. O několik týdnů později ji koupil nadnárodní kolos Unilever za 1,5 miliardy dolarů, zhruba 31 miliard korun.
Zlatý dotyk
Čím to je, že se sedmadvacetiletá herečka stala novodobým králem Midasem, který mění věci ve zlato? Je populární u generace Z i mileniálů. Jak díky svému vzhledu, tak i tomu, že si na sociálních sítích dává pozor, aby nevystupovala aktivisticky.
Zároveň je aktuálně jednou z nejžádanějších tváří v Hollywoodu. Stále se objevuje v seriálech a filmech. V poslední době se ostatně objevily spekulace, že by se mohla stát novou bondgirl.
Na nový film o britském agentu Jamesi Bondovi má ostatně vliv společnost Amazon, která letos od studia MGM získala práva na natáčení dalších dílů a plnou kontrolu nad celou franšízou. A jak se ukázalo tento měsíc, peníze od zakladatele Amazonu Jeffa Bezose mají pomoci herečce se startem její nové značky spodního prádla.
Značku podporuje investiční společnost Coatue, do níž Bezos nedávno dal miliardu dolarů. Konkrétní datum, kdy by měla Sweeney pustit své prádlo do světa, není jasné. Údajně by to mělo být brzy.
Teprve tak uvidíme, zda její zlatý efekt zafunguje i do třetice.
The post Efekt Sydney Sweeney. Džíny nebo mýdlo, na co herečka sáhne, to vydělá miliardy appeared first on Forbes.