Apple si po svém prvním velkém filmovém úspěchu jde pro další trofej. Podle deníku Financial Times vstoupil technologický gigant do aktivních jednání o získání streamovacích práv na Formuli 1 ve Spojených státech.
Impulzem je rekordní výkon filmu „F1: The Movie“, který Apple produkoval jako svůj první hollywoodský blockbuster a který už celosvětově vydělal přes 300 milionů dolarů. Film s Bradem Pittem v hlavní roli má po kinodistribuci zamířit na platformu Apple TV+.
Zájem o Formuli 1 v USA rychle roste. Její sledovanost se podle Liberty Media, amerického vlastníka závodní série, v roce 2024 zdvojnásobila z 554 tisíc diváků na více než 1,1 milionu, a v letošní sezoně už přesahuje 1,3 milionu v průměru na závod. Tento boom táhnou nejen atraktivní závody, ale i úspěšný dokument Drive to Survive na Netflixu a nyní právě filmové zpracování z dílny Applu.
Apple se tak dostává do přímého střetu s Disney, konkrétně jeho sportovní odnoží ESPN, která aktuálně vlastní americká vysílací práva na Formuli 1. ESPN za ně platí 85 milionů dolarů ročně, avšak její exkluzivita na vyjednávání o prodloužení smlouvy již vypršela – licenční jednání je tak nyní otevřené dalším zájemcům.
Očekává se, že nová smlouva by mohla přesáhnout částku 121 milionů dolarů ročně. Apple navíc postupně rozšiřuje svou sportovní nabídku – od roku 2022 už na Apple TV+ streamuje zápasy Major League Baseball i Major League Soccer.
The post Filmový hit mu nestačí. Apple jedná o získání streamovacích práv na F1 appeared first on Forbes.