„Daří se nám výborně,“ říkal přesvědčivě na začátku letošního léta CEO Livesportu Pavel Krbec. Přesná čísla ale tehdy ještě odhalit nemohl a komentoval to jen s tím, že minulý rok byl rozhodně velmi dobrý. Teď česká firma ovládaná miliardářem Martinem Hájkem zveřejnila svou výroční zprávu za minulý rok a je jasné, kde se optimismus (nejen) v kanceláři šéfa Livesportu bral.
Sportovní řečí loni Livesport velmi slušně zaskóroval. Tržby společnosti, která se věnuje rychlému sportovnímu zpravodajství, loni stouply o víc než pětinu na téměř 2,7 miliardy korun.
Ještě výraznější růst zaznamenal provozní zisk společnosti, již ovládá podnikatel Martin Hájek. Ten se zvýšil o 66 procent, kdy z 507 milionů korun vzrostl na 841 milionů korun.
Pohled na čistý zisk, který meziročně klesl z 2,22 miliardy na 1,7 miliardy korun, sice na první pohled nepůsobí příznivě. Čísla za předminulý rok ale výrazně ovlivnil prodej dvou dceřiných společností v rámci restrukturalizace skupiny.
Po očištění o tyto transakce představuje loňský čistý zisk meziroční nárůst o víc než osm set milionů korun. Podle šéfa Livesportu Pavla Krbce byl minulý rok v historii firmy jeden z nejvýznamnějších.
Kromě mimořádně silných byznysových výsledků je to podle jeho slov dané i tím, že Livesport výrazně posílil svou pozici světové jedničky v instantních sportovních informacích.
Před rokem Livesport uzavřel partnerství s jedním z předním světových dodavatelů sportovních dat Stats Perform a v listopadu pak koupil konkurenční španělskou aplikaci s fotbalovými výsledky BeSoccer.
„Akvizice našeho dosavadního konkurenta ze Španělska znamená, že teď máme pod jednou střechou dvě značky, které znají a milují sportovní nadšenci po celém světě,“ píše Pavel Krbec ve výroční zprávě Livesport, který nyní má stabilně přes 125 milionů uživatelů měsíčně a přes 280 milionů stažených aplikací.
Weby a aplikace Livesportu využívají lidé ve víc než padesáti zemích světa. Aktuální výsledky, statistiky i zpravodajství přitom sledují téměř čtyři desítky různých sportů.
Aby firma dál rostla, je podle Pavla Krbce zásadní rychlost a spolehlivost. „Proto jsme ke konci roku 2024 naplno zprovoznili nové datacentrum, které nám poskytuje trojnásobnou kapacitu oproti původní infrastruktuře a umožňuje vyrovnat se i s mimořádnými nápory ve sportovních špičkách,“ vysvětluje.
Zároveň věří, že letos se výsledky společnosti, která má téměř tři stovky zaměstnanců, posunou zase o laťku výš.
The post Hájkův Livesport loni zaskóroval. Tržby mu stouply o pětinu na 2,7 miliardy korun appeared first on Forbes.