Po třech letech je tady deset nových sci-fi kraťasů ze světů, kde by na Black Mirror koukali jako na realistické komorní drama. Co ukrývá čtvrtý svazek animované antologie Love, Death & Robots?
V orbitální aréně, která vypadá jak ze sci-fi Elysium Neilla Blomkampa, zápasí novodobí gladiátoři s dinosaury. Z ochozů jim hlasem youtubera MrBeasta fandí prohnilá šlechta, jež by klidně mohla jásat v sérii Hunger Games.
A když se z písku v jednu chvíli vynoří tyrannosaurus rex, říkáte si, že vlastně koukáte na Spielbergovo Ready Player One, s jehož animovanou verzí před vámi však blbne rozjívený Zack Snyder.
Sci-fi antologie Love, Death & Robots, která se na Netflix právě vrátila s deseti novými kraťasy, vždycky připomínala jakousi divokou prezentaci z kongresu fanoušků popkultury, jenž se v duchu školní olympiády předhánějí před investory, kteří by z jejich několikaminutové miniatury mohli vyrobit celovečerák. Podívejte, můj emzák vypadá skoro jako Baby Yoda!
Oblíbeným motivem je apokalypsa, jíž se v nové sérii pověnovala hned tři animační studia, bohužel s poněkud rozpačitými výsledky – úvodní Blízká setkání miniaturního druhu sice globální katastrofu udělají roztomilou, jejich půvab ale vyvěrá už z jedné z předchozích epizod se zombíky. V paměti tak utkví snad jen krátká pocta Zběsilé cestě od George Millera.
Kluci ze čtyřstý z trosek velkoměsta na chvilku rozpohybují apokalyptickou West Side Story, osudovost ale spíš předstírají. Potenciálem pak vyloženě mrhá Golgota, která na procházku po pobřeží vyžene bohabojného mimozemšťana s katolickým knězem, což je situace tak podnětná, že by se na ní klidně dala trénovat scenáristická imaginace. Jenže tady se konverzace propadne do úplné jalovosti.
Zlatým standardem u jakýchkoli kraťasů by přitom měl být respekt k formátu zkratky, kdy se tvůrcům podaří dokonale vytěžit jednu ohraničenou situaci, protože víc prostoru nemají.
A neměli by ho poskytovat ani divákovi, který ideálně nemá vůbec přemýšlet nad tím, že někde viděl poutavější verzi oné podivné planety nebo zubaté potvůrky. Svůdné náznaky jsou přece víc než potenciální celovečerák.
Čest tady tak musí zachraňovat především kočky, které se logicky spřáhnou s inteligentními roboty v Té druhé věci, popřípadě vytáhnou proti silám pekelným ve finálním kraťasu Ó, jak se plíží. Opravdovým vrcholem pak není „loutkový koncert“ Red Hot Chilli Peppers v režii Davida Finchera, jako spíš geniální Chytré věci, hloupí majitelé Patricka Osborneho.
V několika minutách si na „páníčky“ stěžují elektrický kartáček, bezpečnostní kamera, toustovač, klimatizace nebo vibrátor. Unavený hlasový cast této epizody je tak dokonalý, že by se taková Saturday Night Live za tuhle epizodu klidně upsala… no, silám pekelným.
The post Kočky, dinosauři a MrBeast. V pokračování sci-fi série osnují pomstu mazlíčci appeared first on Forbes.