Pro mnohé to bylo překvapení, když tím vozem král Karel III. dorazil na nedělní bohoslužbu v kostele sv. Máří Magdalény v Sandringhamu.
Namísto tradičního vozu britské značky byl totiž panovník se svou ženou tentokrát spatřen ve zbrusu novém elektrickém BMW v hodnotě přibližně 170 tisíc liber (v přepočtu necelých šest milionů korun). Nový vůz královy flotily byl představen na veřejnosti vůbec poprvé. A poselství je jednoznačné: král pokračuje ve své misi ekologizace královských vozidel.
A svého „elektrického bavoráka“ si Karel III. evidentně oblíbil. Hned o den později byl král spatřen, jak se veze na zadním sedadle své novinky, konkrétně modelu BMW i7 M70 xDrive, cestou na event v Kew Garden.
Bylo to nyní při těchto dvou příležitostech poprvé, co král použil tento vůz na veřejnosti jako nejnovější přírůstek do jeho rostoucí flotily elektrických vozidel.
Král je velkým příznivcem elektromobility. O uhlíkové stopě, hrozbě změny globálního klimatu a ekologických tématech hovořil už v sedmdesátých letech, tedy v době, kdy tato problematika rozhodně nebyla evropským předmětem zájmu, natož součástí jakéhokoli green dealu.
Nejen ve svém volném čase navíc král Karel III. podporuje už desítky let i ekologické zemědělství, zajímá se i o zadržování vody v krajině a témata spojená s udržitelností.
V době, kdy byl princem z Walesu Charlesem, Karel III. na svém Cornwallském panství (Duchy of Cornwall – vévodství Cornwallské) ostatně už od počátku osmdesátých let spravoval stovky zemědělských farem jako jejich správce a nájemce – a právě ekologické zemědělství a udržitelnost v péči o půdu bylo jeho hlavním tématem.
Odborníky v případě elektrického BMW ihned zaujalo, že jde o vůz právě německé výroby, do kterého se posadil anglický král. Nicméně historici nejspíše souhlasně a s pochopením pokývali hlavou. Připomeňme, že předkové krále Karla III., jeho matky, královny Alžběty II., i jejího otce, krále Jiřího VI., do jednoho pocházeli z hannoverské vládnoucí dynastie.
A když si mladá královna Viktorie, příslušnice hannoverské dynastie, vybrala za manžela prince Alberta Sasko-Koburského, společným sňatkem 10. února 1840 založili dynastii Sasko-Cobursko-Gothskou. Až roku 1917, kdy bylo německy znějící přízvisko vzhledem k trvajícímu válečnému konfliktu na kontinentu už neudržitelné, přejmenovali se potomci Edwarda VII. v čele s králem Jiřím V. na dynastii Windsorů.
Před BMW ale původ samozřejmě neschováte, ani když jste král. Zejména když je to auto elektrické a vy jste Karel III.
The post Král v elektrickém BMW. Karel III. překvapil výběrem nového vozu své flotily appeared first on Forbes.