Brno uzavřelo v roce 2022 s poskytovateli sdílených kol, společnostmi Rekola a nextbike, čtyřletou smlouvu, podle které si mohou lidé půjčit kolo dvakrát denně zdarma na 30 minut. Místo nich platí provozovatelům město. Obliba sdílených kol každým rokem roste. Za minulý rok se aspoň jednou projelo skoro 16000 lidí.
ČTĚTE DÁL: Mladík chtěl pobodat strážníky v Brně, snažili se mu pomoci. Místo záchytky skončil v poutech
Příspěvek vystačil od března do září, předloni to bylo o měsíc déle. "Letošní navýšení podpory by mělo odpovídat požadavkům. Pokud by bylo málo, tak se o tom budeme bavit. Zdroje, které bychom dodali, by ale nebyly zásadní," řekl Kratochvíl. Po konci podpory si musí lidé jízdu platit sami.
Podle radního se zájem o službu každým rokem zvyšuje přibližně o 20 procent, což si pochvaluje. Zároveň by chtěl službu rozšířit o elektrokola. "Před pár lety jsme je testovali a využití bylo velmi malé. Uplynula ale delší doba a myslím, že nyní se elektrokola používají více. I o této možnosti tedy diskutujeme," dodal.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Truchlení za oběti, soudržnost i zvýšený zájem o zbraně. Útok v Hradci Králové hýbe společností