Úterý 06. květnaSvátek má Venku je 12 °C, Skoro Zataženo

Nejlepší filmový start roku? Minecraft po šestnácti letech hraní představil i film, divácky udivuje

Forbes Před 4 týdny

Film inspirovaný neprodávanější hrou všech dob Minecraft (pokud nepočítáme různé verze tetrisu) zažil raketový start a vydělal během prvního víkendu přes 300 milionů dolarů (6,8 miliardy korun). Film se stal nejúspěšnější herní adaptací všech dob. Na popularitu hranatého světa naskočil i McDonald’s, který spustil speciální pixelové menu.

Když studio Warner Bros. loni v září zveřejnilo první trailer, reakce byly přinejmenším bouřlivé. Během tří dnů získalo video přes milion negativních hodnocení. Britský The Independent psal o „zdrcených fanoušcích“, server GamingBible zase hovořil o „prokletí pro oči“.

#MinecraftMovie is the #1 movie in the world! 🟩 Join the block party and see it in theaters! Get tickets now. pic.twitter.com/QFeGpb2uRb

— A Minecraft Movie (@AMinecraftMovie) April 6, 2025

Navzdory kritice ale už první den promítání ukázal, že film míří k obřímu úspěchu. Tržby za pátek přesáhly 55 milionů dolarů a za celý víkend se vyšplhaly na 301 milionů, což z něj činí nejúspěšnější filmový start roku 2025 a historicky největší premiéru adaptace videohry.

Na webu Rotten Tomatoes má snímek zatím jen 47 procent, zatímco na ČSFD si drží úctyhondých 62 procent. Kritici vyzdvihují jednoduchost a akčnost, ze které má radost především dětské publikum. Jiní upozorňují na absenci originality a vizuální přeplácanosti.

Obsazení přitom budí pozornost. Jack Black si zahrál roli Steva, průvodce herním světem, Jason Momoa hraje bývalého šampiona Garretta. Ve vedlejších rolích se objevují i Emma Myers, Jennifer Coolidge nebo Matt Berry, jehož postava Nitwita si už teď říká o vlastní spin-off.

S filmem chytil druhý dech i McDonald’s, který od začátku dubna nabízí dvě limitované nabídky: Minecraft Happy Meal a jeho „dospěláckou“ verzi Minecraft Movie Meal.

Marketingová kampaň se ukázala jako trefa do černého. Po sociálních sítích kolují unboxing videa, recenze hraček i výzvy k ochutnání pálivé Nether Flame, omáčky, kterou dostanete při koupi jedné z Happy Meal nabídek. Podle manažerky externí komunikace McDonald’s Lucie Poláčekové jsou „úvodní ohlasy nad očekávání pozitivní“.

Kampaně se inspirují tzv. „drop marketingem“, známým z módních kolaborací – limitovaná nabídka + exkluzivní produkty -> nával zájmu. McDonald’s tento přístup úspěšně otestoval už v roce 2022 v USA ve spolupráci se značkou Cactus Plant Flea Market.

Rodinný večer spojený s návštěvou kina a Minecraft boxy může ale citelně zasáhnout vaši peněženku. Menu pro dva dospělé a dvě děti vyjde zhruba na osm stovek. V kombinaci s lístky se celá akce může vyšplhat až na dva tisíce korun.

Those who play Minecraft want the free code? I haven’t played yet I want to one day! I’m a bit intimidated the amount of time the game will take like Animal Crossing with building things.I love the characters and cube like animals! I rather give the code to a player not waste it.

— HappyKittyShop🪡🖤💀 (@HappyKittyShop5) April 3, 2025

Ačkoliv kritici zůstávají rozpolceni, Minecraft Movie se do popkultury jednoznačně trefil. Spojení s celosvětovým řetězcem občerstvení jako McDonald’s mu dodává další vrstvu virality a z marketingového pohledu se film i menu jeví jako dokonalý příklad propojení dvou světů – herního a spotřebitelského.

The post Nejlepší filmový start roku? Minecraft po šestnácti letech hraní představil i film, divácky udivuje appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek