Pátek 05. záříSvátek má Venku je 18 °C, Oblačno Déšť

Nejslabší růst za pět let. Čínský výrobce elektromobilů BYD snížil odhad celoročního prodeje

Forbes Před 1 dnem

Čínská společnost BYD, která je největším výrobcem elektromobilů na světě, snížila odhad celoročního prodeje o šestnáct procent na 4,6 milionu vozů. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Dodala, že BYD tak nyní čelí nejslabšímu růstu za posledních pět let.

Automobilka BYD v březnu oznámila, že hodlá v celém letošním roce prodat 5,5 milionu vozů. V posledních měsících však firma podle zdrojů tento cíl opakovaně snížila. Nynější cíl tak činí 4,6 milionu vozů, může se však opět změnit v závislosti na situaci na trhu, uvedly zdroje. Podrobnosti o důvodech snížení cíle neposkytly.

Údajný nový cíl by znamenal, že se letos prodej společnosti BYD zvýší pouze o sedm procent. To by představovalo nejslabší růst od roku 2020, píše Reuters.

Automobilka BYD minulý týden oznámila, že její čistý zisk se v letošním druhém čtvrtletí meziročně snížil o třicet procent na 6,4 miliardy jüanů (zhruba devatenáct miliard korun). Zaznamenal tak první pokles za tři a půl roku.

Čtvrtletní tržby společnosti nicméně meziročně vzrostly o čtrnáct procent a překročily hranici 200 miliard jüanů. V celém prvním pololetí automobilka BYD prodala 2,15 milionu vozů, tedy o třetinu více než před rokem.

Společnost BYD na světovém trhu s automobily s čistě elektrickým pohonem soupeří s americkým konkurentem Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk. Firma BYD stále prodává velkou většinu svých automobilů na čínském trhu, snaží se ale rozšiřovat mezinárodní přítomnost, mimo jiné i v Evropě.

Koncem roku 2023 se společnost BYD rozhodla, že v rámci zahraniční expanze postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní auta. Závod bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy pro evropský trh.

https://forbes.cz/nejlepe-placeni-sportovci-ceska/

The post Nejslabší růst za pět let. Čínský výrobce elektromobilů BYD snížil odhad celoročního prodeje appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek