Italský výrobec supersportovních automobilů Lamborghini v souladu s plánem na elektrifikaci kombinuje motor V8 se třemi elektromotory. Nástupce benzinového Huracánu, Temerario, stejně jako všechny nedávné modely značky, je pojmenován po zápasnickém býkovi z konce 19. století. A i když nový model nedosahuje tak hlučného zvuku jako desetiválcový Huracán, co se výkonu týče, může být ještě lepší. S informacemi přišel deník Financial Times.
Čtyřlitrový motor V8 s dvojitým přeplňováním a až 10 tisíci otáčkami za minutu poskytuje výkon 789 koní. Jenže, díky třem elektromotorům, které auto disponuje, každý o výkonu 148 koní, se celkový výkon zvyšuje až na 907 koní.
Supersporty, jako Aston Martin Valkyrie, s 10 tisíci otáčkami za minutu se cenově pohybují okolo jednoho milionu liber (28 milionů korun). Temerario je však dostupnější. Cena začíná na 260 tisících librách (7,3 milionu korun). Tachometr z nuly na sto vytáhne supersportovní hybrid za 2,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 338 km/h.
Složitý systém tří elektromotorů je v zásadě totožný s tím, který Lamborghini použilo u svého vlajkového modelu Revuelto V12 před dvěma roky. Jeden elektromotor je umístěn mezi osmistupňovou převodovkou a motorem V8, dva další pohánějí přední nápravu pro pohon všech kol.
Malý akumulátor o kapacitě 3,8 kWh je umístěn mezi předními sedadly a umožní tichý, čistě elektrický osmikilometrový dojezd, což je ideální ráno, když nechcete budit sousedy.
Ne že by byl Temerario stavěný na ticho. Přední část se „žraločí“ přídí působí výhružně a typické šestiúhelníkové designové prvky značky se objevují na výfuku, zadních světlech i denním svícení.
Test na okruhu v Portugalsku ukázal, že Temerario dokáže v zatáčkách držet vysokou rychlost a na rovinkách působit děsivě rychle. Je agilní, stabilní a snadno ovladatelný.
Hybrid nabízí třináct jízdních režimů – od městského Città s pohonem zadních kol až po Corsa pro jízdu na závodní trati. Režim Drift umožňuje tři úrovně řízeného smyku v zatáčkách a na displeji vám problikává varování: „vyžaduje dovednosti řidiče“.
Aerodynamika hrála při vývoji zásadní roli – mohutná záď zvyšuje přítlak oproti Huracánu EVO o 103 procent, a pokud zvolíte lehký karbonový balíček Alleggerita Pack, přítlak vzroste až o 158 procent.
Podvozek je vybaven aerodynamickými prvky včetně vírových generátorů a difuzorů inspirovaných motorsportem, které udrží 21palcové pneumatiky pevně přilepené k asfaltu.
Uvnitř pak Temerario oproti Huracánu (poprve uvedeného na v roce 2014) disponuje o něco větším prostorem na nohy i hlavu. Centrální infotainment vypadá jako mimozemská maska a ikonické ovladače Lamborghini připomínají přístroje stíhačky.
Z hlediska praktičnosti má Temerario – na rozdíl od prvních Lamborghini, kde se sotva vešla platební karta – řadu úložných prostor. Nová sedadla jsou pohodlnější, nastavitelná a zavazadlový prostor vpředu se o něco zvětšil. Dle automobilky lze za sedadla dokonce vměstnat na míru šité zavazadlo.
Huracán se během deseti let prodal ve 29 tisíci kusech a patří k největším úspěchům italského Lamborghini. Temerario má co dohánět, ale ambice a potenciál mu rozhodně nechybí.
Italská společnost Automobili Lamborghini S.p.A. je výrobcem supersportovních automobilů. V současnosti spadá pod koncern VolksWagen. Sídlí v italském městečku Sant’Agata Bolognese a vyrábí v Boloni. Společnost založil v roce 1963 Ferruccio Lamborghini.
The post Nové Lamborghini Temerario nabývá na popularitě. Zastíní slavný Huracán? appeared first on Forbes.