Společnost miliardáře Martina Hájka prošla v loňském roce mnoha změnami. Bezpochyby nejzásadnější bylo ukončení obchodních aktivit na jednom z nejdůležitějších trhů: v Rusku.
Smazání ruských tržeb se výrazně podepsalo na hospodářských výsledcích firmy. V roce 2022 dosáhla na tržby a příjmy z dividend od dceřiných společností ve výši 2,64 miliardy korun, což oproti roku 2021 představuje zhruba půlmiliardový pokles.
„Loňský rok bude mít mnoho z nás navždy spojený hlavně s ruskou agresí na Ukrajině, která ukázala, jak křehký může být mír i ve zdánlivě klidných dobách. A také důležitost prozápadního směřování České republiky, jejíž reprezentace i občané rozhodně obstáli,“ říká ve výroční zprávě šestadvacátý nejbohatší Čech.
Loňské změny odstartoval Livesport rozšířením organizační struktury. K jednatelům Martinu Hájkovi a Jiřímu Marešovi přibyl dosavadní provozní ředitel Patrik Dzurenda, který se zároveň stal co-CEO společnosti.
Další změnou bylo představení nového designu aplikace, na kterém společnost pracovala tři roky. Flashscore, kterou čeští fanoušci znají pod názvem Livesport, se v únoru dočkala modernizace po téměř patnácti letech. Redesign vytvořilo londýnské DesignStudio, jehož podpis je i pod novou vizuální identitou Ligy mistrů nebo Premier League.
„Naše weby a aplikace jsou k dispozici ve více než čtyřiceti zemích. Měsíčně je navštěvuje přes sto milionů uživatelů, kteří u nás najdou aktuální výsledky, statistiky a sportovní zpravodajství. Některou z aplikací sítě Flashscore si do svých mobilních zařízení stáhlo už přes 130 milionů sportovních fanoušků,“ vypočítává Hájek.
Livesport loni vyměnil i svého ambasadora: brankáře Petra Čecha vystřídala po třech letech dvojnásobná wimbledonská šampionka Petra Kvitová.
Celý rok se pak nesl ve znamení sportovního zpravodajství, které firma pilotně spustila v srpnu. Ještě před podzimním fotbalovým šampionátem v Kataru tak měla po celém světě čtrnáct redakcí připravených pokrývat sportovní událost roku.
Sedmdesát editorů vydalo během mistrovství světa přes deset tisíc článků, z nichž zápasová previews nasbírala devatenáct milionů přečtení a reportáže zhruba čtrnáct milionů.
„Přestože čísla milujeme, naší dlouhodobou ambicí bylo pokrývat svět sportu v celé jeho šíři. Proto jsme se rozhodli vybudovat nový obsahový pilíř, aby fanoušci měli k dispozici vše na jednom místě,“ vysvětlil Hájek, který pak v říjnu 2022 skončil na pozici co-CEO, vykonávané společně s Patrikem Dzurendou.
„V zájmu dalšího rozvoje firmy nastal čas předat exekutivní funkci a soustředit se na roli akcionáře. Věřím, že Livesport s Pavlovým příchodem výrazně posílí a naše podnikání získá nové impulzy,“ vysvětlil své rozhodnutí Martin Hájek s odkazem na Pavla Krbce, který se stal CEO Livesportu letos v lednu.