Sobota 31. květnaSvátek má Venku je 27 °C, Oblačno

Rohlík potvrzuje pozici lídra českého online retailu. Tržby mu meziročně vzrostly o čtvrtinu

Forbes Před 4 dny

Online supermarket Rohlik.cz zakončil fiskální rok s rekordními výsledky. Tržby meziročně vzrostly o čtvrtinu na 12,83 miliardy korun a firma dosáhla provozního zisku 272 milionů korun.

Výrazný růst tržeb přitom překonal růst nákladů, což podle zakladatele Tomáše Čupra ukazuje na zvyšující se provozní efektivitu firmy: „Naše propozice funguje i při rychle rostoucích objemech objednávek. Investovali jsme do vlastního softwaru pro řízení logistiky, do AI pro predikce chování a více než kdy dřív jsme se soustředili na rychlost, spolehlivost a kvalitu služby. Výsledky mluví jasně.“

Počet objednávek stoupl meziročně o 18 procent, přičemž během nákupních špiček Rohlík zvládal až 46 tisíc denně. Zákaznická základna se rozšířila téměř o 40 procent. Firma současně otevřela nový sklad v Ostravě a rozšířila doručovací síť do dalších tisíc obcí.

Automatizovaný sklad v pražských Horních Počernicích zefektivnil o 16 procent, což přispělo k rychlejší kompletaci objednávek i vyšší přesnosti doručení.

Rohlík se silně opírá o vlastní značky (například Kitchin, Moddia či Pauu), kterých jen za uplynulý rok přibylo přes 90. Vedle toho spolupracuje s více než 250 lokálními farmáři, od nichž odebírá přes 22 tisíc produktů. V kombinaci s technologickými inovacemi a důrazem na zákaznický komfort firma cílí na dlouhodobě udržitelný model.

Zlepšilo se i finanční zdraví podniku – aktiva narostla na 2,2 miliardy korun, vlastní kapitál se zlepšil o 38 milionů korun.

„Jsme stabilizovanou firmou, která je stále ve fázi rychlého růstu. Vidíme velikou tržní příležitost a s naší přitažlivou obchodní propozicí si pro ni cílevědomě jdeme. Investujeme tam, kde nám to dává smysl pro dlouhodobý úspěch – do infrastruktury, technologií a zákaznické zkušenosti. Nestavíme další síť supermarketů, všechno stavíme kolem zákaznické zkušenosti. Jsme v zisku, máme silné cashflow, důvěru zákazníků i akcionářů. To jsou důvody, proč nás tolik baví dělat Rohlík,“ říká Čupr.

Firma také výrazně postoupila v oblasti udržitelnosti – 20 procent vozidel je dnes plně elektrických, 80 procent na CNG, ztráty zboží klesly na minimum a přes čtvrtinu nákupů už probíhá v recyklovaných taškách. Rohlík navíc spustil pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a pokračuje v podpoře neziskových organizací a komunit.

Skupina Rohlik Group, do níž patří i český Rohlík, působí také v Německu, Rakousku a Maďarsku. Ve středoevropském online retailu patří k nejsilnějším hráčům. Na rozdíl od klasického retailu, který bojuje s nízkými maržemi a stagnací, sází Čupr na inovace, technologii a zákaznickou zkušenost – a zatím se zdá, že mu tahle strategie přináší ovoce.

The post Rohlík potvrzuje pozici lídra českého online retailu. Tržby mu meziročně vzrostly o čtvrtinu appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek