Středa 09. červenceSvátek má Venku je 18 °C, Skoro Zataženo

Sázka na rybí tuk. Od šestileté ztráty k nejprodávanější omega-3 v Česku

Forbes Před 2 hodinami

NaturaMed na český trh vnáší norská pravidla. Třeba produkt na vyzkoušení zdarma dřív, než si zákazník koupí plně hrazené balení. Vyplatí se taková strategie? A co bylo za dvacet let existence firmy největším šokem pro samotné majitele?

V devadesátých letech navštívil zakladatel NaturaMed Pharmaceuticals Knut-Erik Karlsen Česko a jako Nor zažil překvapení. Ryby se tu jedly svátečně (dodnes máme jednu z nejnižších spotřeb ryb v Evropě) a zároveň nebyla tendence doplňovat klíčovou živinu z rybího masa ani jinou cestou. Tou jsou omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

A protože trh s doplňky stravy byl před 20 lety malý a zároveň veřejnosti chyběly informace o omega-3, vznikl NaturaMed Pharmaceuticals, který vsadil všechno na jednu kartu: rybí tuk. Čechy nenáviděný, jelikož jim připomínal trudné chvilky ve školkách.

Nejčerstvější olej z lososa na světě

Norské přísloví praví: Na dobrou polévku se vždy najdou strávníci. I vývoj doby a rychlý přísun informací napomohl tomu, že zákazníci začali pojem omega-3 poznávat a postupně pochopili, že když konzumují málo ryb, což jsou zhruba 2-3 porce týdně,  je chytré doplňovat alespoň rybí tuk.

Bylo však obtížné přesvědčit je, že rybí tuk v kapslích nemá žádnou pachuť jako ten na lžíci, se kterým mělo několik generací negativní zkušenost. V současné době se vlajkový produkt firmy jmenuje OmegaMarine Premium.

Během 20 let několikrát změnil název a s ním i vylepšoval složení. Hlavní surovina zůstává: nejčerstvější olej z lososa na světě.

Téměř tři milion zákazníků

Pojem nejčerstvější rybí olej na světě není marketingovým tahem, ale faktem. Podařilo se jim zdokonalit proces získávání rybího tuku, kdy je do 75 minut od ulovení ryby vyrobena hlavní surovina, jenž se balí do kapslí. Olej z lososa je pyšní ideálním poměrem kyseliny omega-3, tedy EPA a DHA. Díky této kvalitě NaturaMed získal téměř tři miliony zákazníků.

,,Řada lidí u nás nakupuje nepřetržitě 20 let. Je to dané i naším norským přístupem. V Norsku je totiž běžné, že firma nabídne zákazníkovi produkt bezplatně na vyzkoušení. Díky tomu u ní nakupují převážně ti, kteří byli během testování spokojeni, jsou loajálnější a pro firmu není tak těžké je dlouhodobě udržet. K nám se lidé opakovaně vrací, zásobí své rodiny,“ říká Martin Kozelský, ředitel NaturaMed Pharmaceuticals.

Další bestseller – kolagen z kostí lososů

V roce 2024 vyvinuli nový produkt Movisan Kolagen II: kloubní výživu specifickou tím, že obsahuje tělu přirozený kolagen. Ačkoli důvěra v něj byla, překonal očekávání a stal se z něj skokan celé éry NaturaMedu. Kromě OmegaMarine Premium se žádný jiný výrobek nezačal prodávat tak rychle a v takovém objemu, jako Movisan Kolagen II. Za jediný rok prodali 48 000 ročních balení.

Osobní přístup a důvěra v kvalitu

Další příklad norského přístupu, který se vyplácí: co nejosobnější jednání.

Kromě toho nabízejí možnost objednat si měsíční balení zdarma a až pak se může klient rozhodnout, zda si zakoupí plné balení. Tento krok by se mohl zdát ztrátový, ale opak je pravdou. A opět je to strategie osvědčená ve Skandinávii.

The post Sázka na rybí tuk. Od šestileté ztráty k nejprodávanější omega-3 v Česku appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek