Služba AIKON má v sobě nahraných více než deset milionů znaků, které čerpá z bezmála tisíce stránek na webu Brno-střed. V pravidelných intervalech zaznamenává i aktualizace. Uživatelé otázku mohou položit písemně i slovně a v různých jazycích.
ČTĚTE TAKÉ: Vědci zkoumají chování holubů v Brně. Studie má doporučit, jak kontrolovat jejich populaci
„AI úřadům nabízí spoustu možného využití. Nově zavedený chatbot je stále dostupný, předává lidem potřebné kontakty a především jim okamžitě poradí s řešením nejrůznějších záležitostí,“ uvedl místostarosta Zdeněk Machů (ANO), do jehož gesce spadají informační technologie.
Chatbot není jedinou informační technologií s AI, která by na úřadě městské části mohla pomáhat. „Aktuálně umělou inteligenci testujeme i při správě bytových domů. Nájemníci mohou hlásit požadavky na opravy hlasovému asistentovi, který funguje místo klasického záznamníku. V budoucnu bychom rádi AI zapojili i do dalších úředních procesů. Třeba při tvorbě různých zápisů, analýz či korekturách výstupů,“ dodal Machů.
Od loňského května využívá chatbota třeba obec Mokrá-Horákov na Brněnsku. „Je to dobrý pomocník, který dokáže návštěvníkům webu zodpovědět, co potřebují, a nemusí kvůli tomu chodit na úřad. Pořád se ale musí spoustu věcí naučit a záleží i na tom, jak je otázka položená a na složitosti problému,“ řekl místostarosta Michal Janků (Pro obec Mokrá-Horákov).
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Parkovací podvod v Brně. Značení někdo namaloval ručně, přidal i ceduli. Hrozí mu tučná pokuta