Pátek 25. červenceSvátek má Venku je 21 °C, Skoro Zataženo

V čele pelotonu. Česká indoor-cyklistická Rouvy koupila dalšího konkurenta

Forbes Před 1 dnem

Ikonický příklad, jak může český startup dorůst do pozice globálního technologického lídra. Tím je podle Jana Barty firma Rouvy zaměřená na indoor cyklistiku, přičemž chvála jednoho z investorských guruů je speciálně v tomto roce důrazně stvrzována. Cyklistickou terminologií řečeno, Rouvy se vztyčilo ze sedla a nasadilo k trháku. Důkazem je už druhá letošní velká akvizice.

Tou je přebrání konkurenta, španělské společnosti Bkool. Jde o podobný krok jako v lednu, kdy Rouvy koupilo australskou aplikaci FulGaz. A mluví-li Jan Barta z investiční společnosti Pale Fire Capital (PFC), většinového vlastníka Rouvy, o růstu, pak ten dlouhodobě přesahuje čtyřicet procent ročně a počet předplatitelů aplikace dosáhl ještě před aktuální akvizicí 250 tisíc.

„Spolknutím“ španělského rivala posiluje značka Rouvy dominantní postavení v segmentu realistické indoor cyklistiky. Je na „úplné špici pelotonu“, což je o to kouzelnější, že firma vznikla v roce 2017 v podstatě na koleni ve skromné vimperské dílně, kde ji zpočátku nenápadně rozhýbávali její zakladatelé, bratři Samkové.

info Foto Rouvy

Sourozenci vymysleli novou technologii, která díky kombinaci reálných 2D venkovních záběrů s uměle vytvořenými vytváří 3D virtuální prostředí a simuluje tak indoor trénink v prostředí reálných cyklotras, včetně zátěže a výškového profilu. V nabídce jsou tisíce tras z celého světa a Rouvy se vypracovala tak, že je kupříkladu partnerem kultovního Ironmana.

Jeden ze sourozenců Samkových, Petr, dnes zastává roli CEO a k přelomovému roku říká: „Spojením Rouvy, FulGaz a nyní Bkool potvrzujeme, že jsem v naší oblasti lídrem. U Bkool se v první fázi zaměříme na stabilitu produktu a na aktuální uživatelskou zkušenost, tam vnímáme velký prostor pro zlepšení. Chceme uplatnit naše know-how z Rouvy a aplikovat ho na Bkool.“

Nový přírůstek ve skupině Rouvy Group ještě posílí její postavení na trhu – Bkool je platforma s pevnou uživatelskou základnou zejména ve Španělsku, Francii a Dánsku.

„Letošní expanze je dalším velkým zlomem na cestě Rouvy, protože akvizice FulGaz i BKool otevírají dveře k získání velkého počtu nových uživatelů na důležitých trzích,“ potvrzuje Jan Barta z PFC.

info Foto Jan Schejbal
Foto Jan Schejbal

Bkool může portfolio Rouvy nicméně doplnit i technologicky. Především tím, že disponuje know-how v oblasti automatické tvorby virtuálních tras na základě GPS podkladů. Je tak zajímavá z hlediska tvorby virtuálních tras na základě reálných dat.

To by mělo pěkně ladit s funkcí Route Creator, s níž Rouvy přišlo loni a jež dává uživatelům unikátní možnost vytvářet si vlastní trasy. Tedy vytvořit si přesnou virtuální kopii oblíbených cyklistických jízd a ty pak absolvovat – například při nevlídném počasí nebo v zimních měsících – z pohodlí vlastního obýváku.

V posledních letech vykazuje Rouvy růst, obrat v roce 2024 byl přes čtyři sta milionů korun. Uživatelé v jeho aplikaci loni ujeli téměř dvě stě milionů kilometrů a nastoupali více jak dvě miliardy výškových metrů. Mezi její nejsilnější trhy patří USA, Velká Británie a Německo.

The post V čele pelotonu. Česká indoor-cyklistická Rouvy koupila dalšího konkurenta appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek