Nová tramvaj bude od pátečních 11:00 jezdit na lince 12. „Tato linka se nám pro ty pokusy velmi líbí, protože kromě toho, že tam jsou dobré kilometrické proběhy, tak je tam velmi různý charakter trasy, ať už jsou to poměrně rovinné úseky v oblasti Karlína a Vysočan, ale pak je potřeba se řádně pokroutit po Malé Straně a v Chotkově ulici a na závěr je tam vysoký kopec na Barrandov,“ uvedl Šurovský.
ČTĚTE TAKÉ: V pražském babyboxu našli dvoudenního chlapečka. Dostal tradiční české jméno
Dodal, že dosavadní testování bez cestujících dopadlo dobře. „Proběhla i rozborka vozu, aby se vyhodnotilo opotřebení,“ řekl. Doplnil, že podnik na základě vyhodnocení získal povolení Drážního úřadu zahájit další část takzvané homologace.
První část testování začala 26. dubna a trvala tak něco přes měsíc a půl, druhá pak znamená dalších 20 tisíc kilometrů a v provozu s cestujícími podle ředitele zabere zhruba dvakrát tolik času.
Šurovský dále uvedl, že podnik má možnost při testování jezdit ještě s další tramvají a jedná s Drážním úřadem, aby ji mohl využít pro výcvik řidičů. „Je potřeba postupně proškolit poměrně velkou skupinu řidičů, konkrétně se jedná cirka o dva tisíce lidí,“ konstatoval. Doplnil, že letos by mělo přijít 20 nových vozů a v příštím roce také. Podnik plánuje nové tramvaje vypravovat z vozovny Hloubětín.
Kapacita vozu 52T o délce 32 metrů a šířce 2,5 metru je 243 lidí, z toho je 173 míst k stání. Ve srovnání s předchozími tramvajemi 15T je kapacita nových vozů větší téměř o 16 procent. Nejvyšší provozní rychlost je 70 kilometrů za hodinu. Konstrukce vozu je na míru vytvořená pro Prahu, a proto umožní průjezdy i úzkými a zahnutými profily tratě. Cena jedné tramvaje je téměř 90 milionů korun, nových typů tramvají se metropole dočká po téměř 20 letech.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Průšvih fanoušků Sparty. Na zápase vyvěsili plakát odkazující na Ku-klux-klan, hledá je policie