Jeho zatím posledním ročníkem prošlo loni 58 tisíc návštěvníků. Díky němu se v Ostravě a okolí protočí přes miliardu korun. Na jeho pódia se daří dostávat velké hvězdy a objevovat nové. Dává práci a šanci vydělat si tisícům lidí. Srdce ostravského festivalu Beats for Love už tluče od roku 2013. Krev do něj vlil Kamil Rudolf, který v jeho čele stojí dodnes.
„Já vlastně nic jiného než hudbu neumím,“ přiznává s úsměvem, když se spolu potkáváme v Praze. Pokud nemusí, do hlavního města moc často nejezdí. Ostravan se v něm nezapře, a to nejen typickým přízvukem.
Možná právě jeho bodrost a chuť dokázat i nemožné dostaly festival Beats for Love na pozici jedničky v elektronické hudbě ve střední Evropě. „Je to nekonečný kolotoč. Sotva jeden ročník skončí, už chystáme další,“ říká.

Kluk, který kdysi nosil muzikantům aparaturu, má být dnes na co pyšný. Beats for Love vyhrál anketu o nejlepší hudební akci v Česku. Na Prague Music Week se už druhým rokem řadí do top desítky festivalů Evropy. Jako historicky první český festival se dostal do DJ Mag Top 100. „Sice jsme na nějakém osmdesátém místě, ale být mezi stovkou nejlepších světových festivalů je přece paráda.“
Proč jste založil právě festival taneční hudby?
Celý život pracuju v kultuře a motám se kolem hudby. Už v šestnácti jsem dělal bedňáka na koncertě Bruce Dickinsona. Dostal jsem tehdy za nonstop čtyřiadvacetihodinovou směnu 450 korun. V jednadvaceti jsem pak nastoupil civilku v klubu Stone, který jsem později převzal. Dělal jsem i DJ.
Když jsme se rozhodli založit festival, bylo to vlastně trochu ze sobeckých důvodů. Chtěli jsme uspořádat nějaký velký taneční event, na jaký jsme do té doby museli vyrazit do zahraničí. Trvalo asi rok, než v nás nápad uzrál. Pak jsme byli překvapeni, když na první ročník dorazilo dvacet tisíc lidí.
Ten počet nás zaskočil, vůbec jsme na to nebyli připraveni. Ale dalo nám to velkou chuť do další práce. Trefili jsme dobrý čas, lidé byli po něčem podobném hladoví. Tím jsme si vyrobili práci asi na další zbytek života.
A šli jste rovnou do oblasti Dolních Vítkovic?
Možností bylo víc. Původně jsme chtěli být na Landeku, ale tehdy dělal ředitele dolní oblasti Vítkovic můj kamarád Petr Koudela, s nímž jsme se znali z rádia. To on mě tam stáhl. Šli jsme tam a ukázalo se to být jako dobrý tah, protože taneční hudba vzešla z industriálního a postindustriálního prostředí. Takže si to tam všechno hezky sedlo.

A za mixážní pult se ještě někdy postavíte?
Ne, ani žádnou kapelu nemám. Říkal jsem si, že než být průměrný DJ, to budu raději skvělý producent.
Vzpomenete si ještě, jaký byl váš úplně první rozpočet?
Omezený. Tuším, že byl tři nebo tři a půl milionu korun. Z toho bychom dnes nezaplatili ani dvacet třicet procent honoráře hlavní hvězdě. Ta největší tehdy stála tři tisíce eur. Byl to John B, anglický producent drum and bassové hudby.
The post Z bedňáka šéfem festivalu. Díky Beats for Love se v Ostravě utratí miliarda, říká appeared first on Forbes.