Pražské duo stojící za ikonickou značkou Braasi se s námi podělilo o svých sedm nejoblíbenějších míst, rituálů a zážitků. Proč nedají Eliška Slámová a Šimon Brabec dopustit na pomalé cestování, osvědčené hospody nebo atmosféru měst, která mají duši?
Partnerský i pracovní pár tvoří tak dlouho, že o tom, jak dlouho jsou spolu, musejí trochu zapřemýšlet. „Poznali jsme se v roce 2006, když jsme oba začali studovat architekturu v Liberci,“ loví z paměti Brabec.
Po škole si založili společnou architektonickou praxi, ale zároveň se, tak trochu náhodou, začali věnovat výrobě batohů a lifestylových doplňků pod značkou Braasi.
„Oboje se odehrávalo souběžně. Ani my sami jsme nevěděli, kam to povede. Neexistuje žádný moment, kdy jsme si řekli, že teď je náš hlavní byznys firma Braasi, proběhlo to organicky. Když jsem poprvé otěhotněla, najednou jsem nestíhala architekturu, ale pořád jsem měla dost energie na batohy, kde bylo třeba hlídat výrobu, deadliny a odesílání zásilek, tam se to možná přehouplo,“ říká Slámová.
Za společných téměř dvacet let „kreativního chaosu“, který je pro ně typický, stihli nejen vybudovat jednu z nejúspěšnějších lokálních značek s doplňky. Zvládli také řadu architektonických zakázek, postavili malou manufakturu v Holešovicích, vyzkoušeli si prototyp jízdního kola a především, stihli zároveň tři děti.
„Nejstarší Anežce je dnes osm let, Jáchymovi sedm a nejmladšímu Oskarovi tři roky. A ten nejmladší je jediný, kterého jsme plánovali,“ směje se Slámová.
Slovo „organický“ v jejich případě není buzz word. Jednotlivé produkty stále vyvíjejí, ať už kvůli střihům, nebo technickým vlastnostem materiálů, a vyhovuje jim, že značku nijak masivně nepropagují. „My jsme kreativní spíš než byznysoví. Většina marketingu je něco, co vůbec neděláme,“ vysvětluje Brabec.
I přesto úspěšně prodávají už přes dvanáct let, kromě Česka hodně také v Německu nebo v Japonsku. „Covid s brexitem nám do řady věcí trochu hodily vidle, předtím jsme měli velmi dobrý odbyt i v Británii,“ vysvětluje.
Braasi navíc stále odolává výrobě v Asii. „Skoro každý den volá někdo z Číny, jestli bychom neměli zájem u nich vyrábět, ale jsme vytrvalí. Všechny naše látky i materiály pocházejí z Evropy a výroba je nadále v Praze. Trochu na tom stavíme, a i když se kvůli válce prakticky všechno zdražilo o minimálně třicet procent, neradi bychom na tom do budoucna něco měnili,“ prohlašuje Slámová.
Důkazem, že se neradi nudí a nebojí se výzev, je také to, že se před rokem přesunuli s rodinou na Tenerife.
„Hodně dlouho jsme ladili výrobu a přemýšleli, jak to dělat, abychom zvládali firmu řídit na dálku. S dětmi jsme vždycky hodně cestovali a vyzkoušet si žít mimo Česko jsme chtěli i kvůli nim. V tomhle věku už nikdy nebudou a právě teď mají ještě kapacitu se rychle a bezbolestně učit jazyky nebo zapadnout do nových kolektivů. Je to hlavně investice do nich,“ říká Slámová.
Nepřekvapí proto, že většina jejich srdcovek souvisí s cestováním.
Sever Španělska
Při uvažování o životě jinde jsme si říkali, že by to bylo super místo na bydlení, ale odradila nás španělská zima a to, že ve Španělsku nemají vůbec zateplené domy. Líbí se nám hlavně v horské oblasti Asturie. Můžete tu lyžovat a zároveň jste nedaleko krásné pláže, je to neuvěřitelný mix a připadáte si tady jako mezi Irskem, Švýcarskem a jižní Evropou.

Van life
S dětmi a naší dodávkou, původně s transportérem, jsme projeli, co se dalo, od jižního Španělska po Itálii, Sardinii nebo Finsko. Nedávno jsme ji vyměnili za Mercedes Sprinter, ale pořád jsme ta rodina, která naloží děti do auta a je ochotná vyrazit kamkoliv. Cesta je cíl.

Japonsko
Pořád jsme duší hlavně architekti, takže občas rádi cestujeme kvůli zajímavé architektuře. U Japonska je ale jedno, jestli tam cestujete kvůli stavbám, jídlu nebo přírodě, všechno stojí za to. Celý náš brand se Japonskem kdysi inspiroval, Japonci nám navíc rozumějí, proto se tu stabilně dobře prodávají i naše batohy. Doufáme, že se tam brzy zase vrátíme.

Lokál Nad Stromovkou
Ačkoli cestování je hrozně fajn, když se vrátíme, tak naše kroky často zamíří rovnou do Lokálu. Dát si tam pivo, je jako nadechnout se místní atmosféry. České hospody jsou něco hodně unikátního a máme pocit, že nikde jinde na světě je nedělají tak dobře jako u nás.

Benátky
Kromě toho, že celé Benátky jsou technologický zázrak, je to zároveň místo, kam pravidelně jezdíme na umělecké i architektonické bienále okukovat, co se děje v oboru nového. Přesto, jak turistické jsou, tak jsme chvilku uvažovali i tom, že bychom mohli žít právě tam.

Brno
S dětmi se vám hrozně změní to, jak vnímáte město. A my máme Brno hrozně rádi proto, jak kompaktní a přívětivé město je to pro rodinu s dětmi. Prakticky všude tady dojdete pěšky a máme pocit, že proti Praze tam panuje daleko větší pohoda. Oblíbili jsme si tam řadu podniků od Panda Cirkusu po brněnský Výčep, Momentu a Kohouta na víně.

Braasi Woods
My jsme oba hračičkové. A rodinný pozemek Šimonovy rodiny (který jim patří už od roku 1495) leží na Vysočině u Polné, ten nám umožňuje se kreativně vyžít. Kromě toho tady zároveň najdete skvělý pivovar (Pivovar Polná). Postavili jsme tady mongolské jurty, ve kterých se dobře spí. Je to takový hravý prostor pro odpočinek a experimentování.
The post Život v dodávce, Benátky a jurty. Sedm srdcovek kreativního dua z Braasi appeared first on Forbes.