Pátek 01. srpnaSvátek má Venku je 22 °C, Skoro Zataženo

Chtějí lidé ještě farmářské produkty? Aneb, jak Scuk.cz změnil český trh a pak zchudl

Forbes Před 22 hodinami

Původně pracoval v korporátním světě, ale hledal smysluplnou práci s širším dopadem. Na Scuk.cz spustil on‑line tržiště s lokálními potravinami a od té doby se jeho firma změnila v lídra prodeje farmářských produktů. Zajímají ale Čechy farmářské potraviny i dnes, nebo už mají hluboko do kapsy?

Scuk v současnosti nabízí více než 12 tisíc produktů od více než tisícovky výrobců a farmářů. Přestože startup čelí silné konkurenci velkých hráčů, jako jsou Rohlík nebo Košík, jeho majitel Kamil Demuth věří, že specializace na farmářské zboží je tím, co Scuk činí unikátním.

„Zaměřujeme se výhradně na farmářské produkty, zatímco větší e‑shopy mají farmářskou sekci, ale není to jejich hlavní zaměření,“ vysvětluje.

Ačkoli se Scuku podařilo vybudovat silnou platformu pro lokální potraviny, firma čelila i těžkým obdobím. V roce 2022 zaznamenala pokles tržeb o 27 procent, což vedlo k propouštění části zaměstnanců. „Myslím si, že i když teď procházíme těžkými časy, jakmile se ekonomika stabilizuje, znovu uvidíme větší poptávku po kvalitních potravinách,“ říká Demuth.

Scuk se také snaží neustále zlepšovat svůj systém a zvyšovat věrnost zákazníků. Chce se zaměřit na rozvoj platformy, zlepšení zákaznické zkušenosti a rozšíření možností doručení. Navzdory těžkostem si Demuth zachovává optimismus a věří, že specializace na kvalitní potraviny a silná partnerství s farmáři budou Scuk dál posouvat.

Co si na Scuku kupuje nejraději on sám? Kde podle něj leží férová cena potravin? Bude zájem Čechů o farmářské produkty stoupat? Dozvíte se v novém dílu podcastu Forbes Byznys.

The post Chtějí lidé ještě farmářské produkty? Aneb, jak Scuk.cz změnil český trh a pak zchudl appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek