Forbes Business Fest ovládl Prahu! První ročník největšího byznysového festivalu v Česku zaplnil ve středu 11. června Holešovickou tržnici inspirací a báječnou atmosférou.
Dorazili nejbohatší Češi a Češky, vizionáři i umělci, inovátoři a rockstars českého byznysu. Na čtyřech pódiích vystoupilo přes 120 řečníků a téměř čtyři tisíce hostů si přišlo poslechnout jejich příběhy, zkušenosti a vize.

Viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky Veronika Brázdilová sdílela, jak ji cesta od folkloru k vrcholovému managementu naučila odvaze zkoušet nové věci.

Fotbalová legenda Petr Čech představila svůj nový projekt GLOW21, zaměřený na leadership a práci s daty a AI v byznysu. Zdůraznil, že stejně jako ve sportu je klíčem k úspěchu v podnikání disciplína, neustálý růst a práce v týmu.

Jakub Havrlant přiznal, že ho práce v Rockaway přestávala bavit, a proto spouští novou éru s ambiciózním fondem a otevřením firmy externím investorům.

Škoda Auto kromě nových modelů aut představila i boty, které navrhla na oslavu 130. výročí svého založení ve spolupráci se značkou Botas. K vidění byl i unikátní elektromobil Elroq Respectline, oslavující rozmanitost a úctu mezi lidmi.

Odvážné sázky, chytré využití AI a ovládnutí Grouponu – i tak dnes investuje Jan Barta, který potvrzuje, že lze z Česka měnit pravidla světového byznysu.

Simona Kijonková mluvila o budování investiční společnosti zaměřené na smysluplné projekty a o tom, že po prodeji Packety ji stále žene chuť tvořit a pomáhat ostatním podnikatelům.

Umění správného čepování plzeňského ležáku mohli návštěvníci zažít díky finalistům soutěže Pilsner Urquell Master Bartender.

Spolumajitel technologické skupiny TTC zavzpomínal na své začátky v telekomunikacích a promluvil o šíři projektů, které skupina s téměř třímiliardovými tržbami a třicítkou firem rozvíjí – od energetiky a dat po železnice budoucnosti.

Jaroslav Beck vysvětlil publiku, že ikonický Beat Saber spoluvytvářel jako videohru primárně pro sebe, podobně to má s novými příchutěmi Cans a BottleCap AI buduje také ve jménu kvalitnějších AI modelů pro sebe i pro celou Evropu. A po měsíci existence jeho startup hlásí, že zrychlil ChatGPT o padesát procent.

Bitva s čínským drakem a americká expanze. Josef Průša ukázal, jak drží Prusa Research na špici světového 3D tisku, a věří, že brzy prolomí hranici pěti miliard tržeb.

Spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová zdůraznila, že se chce prosadit i mimo Česko a že rostoucí konkurence je pro ni potvrzením potenciálu trhu.

Počasí vyšlo a z davu sálala pohoda.

„Obecně je veškerý pokrok zaviněný leností,“ pobavil publikum zakladatel Avastu Eduard Kučera, „ale musí to být lenost kreativní.“

Účast na filmovém festivalu v Cannes podle herečky a producentky Ani Geislerové vyžaduje sebevědomí a přesvědčení, že tam člověk patří.

Ondřej Novotný mluvil o tom, jak díky vytrvalosti a schopnosti čelit strachu vybudoval ze značky Oktagon MMA mezinárodní fenomén.

Masáže rukou nabídla značka Sothys, která přivezla francouzskou kosmetiku.

Ondřej Bartoš, nejúspěšnější venture kapitálový investor v Česku, se podělil o své zkušenosti s lovem jednorožců.

Atmosféra byla báječná a plná networkingu.

Podle Adély Chalupové, naší 30 pod 30 a operátorky JE Temelín, je nutné výstavbu elektráren rozšiřovat a nespoléhat jen na to, že elektřinu koupíme od zbytku Evropy.

Otakar Šuffner, zakladatel fintechu FTMO a jeden z nejmladších českých miliardářů, poslal do publika dávku motivace: „Pracoval jsem v McDonaldu a dokázal jsem to. Takže není důvod, abyste to vy nedokázali.“

Virtuální realitu zajistili Vrgineers, kteří přivezli generický kokpit. Ve stíhačce F15 se návštěvníci proletěli nad Itálií.

Tuzemský šéf řetězce IKEA David McCabe tvrdil, že firemní kultura není něco, co je zapsané na slidech, ale žije v každodenním chování lidí i zákazníků.

Návštěvníci si mohli vybrat, jestli chtějí trávit čas u pódia nasáváním inspirace, nebo networkingem a doprovodným programem.

U stánku Forbesu se návštěvníci mohli dozvědět o novém konceptu – už žádné předplatné, jen členství. Basic, Gold nebo Platinum členství v inspirativní komunitě a světě Forbesu. Kdo chtěl, mohl se také potkat s Michalem Pastierem a nechat si podepsat jeho knihu.

Zbyněk Frolík popsal, jak s nulovým kapitálem a první výrobou v kravíně postupně vybudoval Linet, globální špičku v nemocničních postelích.

Ředitelka dánské farmaceutické společnosti Novo Nordisk pro Česko Anna Grefkowicz ukázala, jak hodnoty jako rovnost, důvěra, autenticita a lidskost přenáší do vedení a proč být sám sebou je pro lídra ta největší výzva.

Anima Design vystavili tři modely prémiových vodních dýmek z českého porcelánu a nabízeli možnost si je zapůjčit a vyzkoušet.

Ráno ho vzbudila chytrá matrace, pak vyrazil na kryoterapii. A odtud Lubo Smid zamířil rovnou na pódium mluvit o svém přístupu k longevity.

Program běžel paralelně na čtyřech pódiích.

Tomáš Arsov, známý kadeřník a podnikatel, mluvil o svém přístupu k longevity, o tom, co ho naučilo vyhoření, i jak důležité jsou nové začátky.

Alexandra Kala z Profimedu zdůraznila, že orální zdraví je klíčovým faktorem celkové zdravotní kondice a přirozeným vstupním bodem k prevenci a podpoře dlouhověkosti.

S hospicem z Čerčan si zájemci mohli vyzkoušet gerontooblek, který jim přiblížil, jaké to je, zestárnout o několik let. Mohli hospic podpořit příspěvkem, nákupem benefičních předmětů nebo se přihlásit do Dobrého běhu.

Na Longevity stagi se návštěvníci dozvěděli, jak žít dlouho a dobře.

Zakladatel Deepnote Jakub Jurových popsal dva přístupy k využití AI: jako asistenta při řešení konkrétních úloh nebo jako autonomního aktéra, jehož výstupy lze dále optimalizovat.

„Preventivní testování na vlastní náklady v Česku zažívá boom a laboratoře Synlab jsou v jeho centru,“ vysvětlila generální ředitelka Kateřina Bílly Danyšová. Na pódiu Synlab ukázal alternativu k odběru krve – bukální stěr.

Afterparty se konala v prostoru Jatek 78.

Yemi A. D. ukázal, jak pohyb otevírá cestu ke svobodě a růstu těla i mysli. Se svou platformou Moonshot inspiruje mladé, aby se stali lídry budoucnosti.

Vodafone nabízel účastníkům vyzkoušení inovativní technologie v praxi. Mohli tak zjistit, co lze díky internetu věcí změřit nebo jak vypadá trénink resuscitace ve VR.

Ředitel produktové divize Visa pro střední a východní Evropu František Jungr navázal na přednášku Petra Máry o umělé inteligenci a ukázal budoucnost nákupů, které budou kompletně obstarávat AI agenti.

CEO Logicworks Ivan Malík vysvětlil, jak jednoduchost, bezpečnost a design dělají z Applu legendární značku i jak mohou firmy profitovat z toho, že produkty s nakousnutým jablkem vzbuzují emoce.

Mike Bubeníček, šéf agentury Etnetera Motion, vystoupil s jasným poselstvím: „Přestaňte hledat osobní značku za pomoci AI nástrojů.“

David Semerád zvedl publikum ze židlí a bylo to emotivní. Zakladatel Mindzero mluvil o strachu, nechal publikum nahlédnout do své mysli a duše byznysmena a naučil jej něco o mentální odolnosti.

Filip Gajdošík z PwC vysvětlil, jak uspět se zaváděním technologií na Blízkém východě. Jeho kolega Tomáš Fiala se podělil o návod, jak do procesů firmy efektivně zapojit AI.

Spolupráce s jinými brandy, například se Škodou Auto, se Botasu vyplácí. Značka, jejíž záchranu dostal Vít Staněk na starosti od bratra Václava, hlásí více než trojnásobný meziroční růst.

Podle Martiny Machové z Pluxee pijeme příliš, hýbeme se málo a zdravá strava zůstává spíš v říši plánů než talířů. Zaměstnavatelé nám ale mohou pomoci to změnit.

Tetovací koutek Deny INK nabízel tetování metodou handpoke – nikoli strojkem, ale citlivě jednou jehlou.

Ondřej Buben z Shoptetu nastínil budoucnost e-commerce. Během festivalu se konal i workshop E-commerce Backstage, kde se účastníci mohli dozvědět víc o tom, jak se budují úspěšné e-shopy.

Šéf Dr. Maxe Jan Žák popsal, jak roboti v zázemí lékáren tiše mění práci farmaceutů i zážitek pacientů.

DJ z Colours of Ostrava rozproudili festivalovou atmosféru. Ze speciální věže v uličkách tržnice hráli celý den DJ Bury, Filip Košťálek (alias Dr. Zeppelin) a Radim Nowak, na afterparty v Jatkách byli Jan Nedvěd, DJ Viiito a DJ Lowa.

V Nespresso zóně měli hosté možnost vychutnat si širokou škálu kávových receptur od espressa až po ochucené latte macchiato.

Nová vzdělávací instituce iLead přináší do Česka vzdělání z prestižní světové univerzity MIT.

V loungi u TTC našli návštěvníci nejen mojito a grepovou limonádu, ale mohli se i potkat a pobavit přímo s vedením české technologické skupiny.

Jak zrychlit a zefektivnit fungování byznysu? U stánku Logicworks bylo postaráno o ty, kdo používají Apple zařízení nebo by je chtěli pořídit do firmy.

O zdravou kondici těla se starala firma Pluxee, přivezli kolo štěstí a návštěvníci si mohli vytočit cvičební pomůcky nebo přednabité volnočasové karty.

V PwC Fresh Lounge se lidé mohli osvěžit, probrat AI a cloudová řešení pro firmy a otestovat své znalosti v PwC Orange Quiz.

Dánská farmaceutická společnost Novo Nordisk návštěvníkům přiblížila, jak zvítězit nad chronickými onemocněními.

Matcha drinky, bezinkovou limonádu, francouzská vína a další osvěžení zaopatřil Shoptet – stejně jako workshop E-commerce Backstage, kde se účastníci mohli dozvědět víc o tom, jak se budují úspěšné e-shopy.

Na stánku Tomas Arsov si mohli návštěvníci zasoutěžit o kosmetiku a zkonzultovat vhodné přípravky na vlasy i doplňky stravy od české značky.

Koho zajímala automatizace účetnictví, zpracování faktur pomocí umělé inteligence, schvalovací procesy a správa firemních výdajů, přišel si na své u Visa a Wflow.

Kluk u stroje oblékl moderátorky do své kolekce a několik dalších kousků bylo k dispozici ke koupi.

U Etnetera group se návštěvníci mohli více dozvědět o digitalizaci a vývoji e-shopů. Na stánku byla rovněž věštkyně, která zodpověděla zájemcům otázku, zda AI převezme vývoj softwarů.

The post Forbes Business Fest poprvé v Praze. Sešlo se 120 řečníků a čtyři tisíce hostů appeared first on Forbes.