Sobota 26. červenceSvátek má Venku je 18 °C, Zataženo

Luxus made in USA. Výrobce Louis Vuitton chce kvůli clům otevřít druhou továrnu v zámoří

Forbes Před 20 hodinami

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH plánuje do roku 2027 otevřít druhou továrnu v Texasu, řekl listu The Wall Street Journal (WSJ) generální ředitel firmy Bernard Arnault.

Firma koncem týdne také oznámila, že její zisk za pololetí klesl o dvaadvacet procent na 7,27 miliardy eur (178,5 miliardy korun), hlavně kvůli poklesu v divizi módy a koženého zboží. Tržby se snížily o čtyři procenta na 41,68 miliardy eur.

Arnault v posledních měsících intenzivně lobbuje u Evropské unie za uvolnění napětí s administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Podle WSJ také hovořil s Trumpem a snažil se zmírnit napětí s Bruselem. Listu WSJ řekl, že se snaží ze všech sil, aby se podařilo dosáhnout dohody, protože obchodní válka by byla pro evropské podniky velmi škodlivá.

Firma LVMH otevřela první továrnu Louis Vuitton v USA v roce 2019, v době prvního funkčního období Donalda Trumpa. Tento krok částečně přispěl k tomu, že luxusní průmysl byl v době prvního funkčního období Trumpa ušetřen cel, dodal WSJ.

List také upozornil, že pro Arnaulta je nyní v sázce mnoho. Čína, která byla dlouho motorem růstu luxusního průmyslu, se nachází v dlouhodobé ekonomické recesi.

Důvěrou spotřebitelů v USA, které tvoří třetinu tržeb skupiny, otřásla nejistota ohledně cel. A někteří spotřebitelé nyní po letech růstu cen zpochybňují hodnotu luxusního zboží.

Investoři mezitím pečlivě zkoumají, zda je LVMH, konglomerát s více než pětasedmdesáti značkami, od kosmetického řetězce Sephora přes módní značky Christian Dior a kabelky Louis Vuitton po koňak Hennessy, připraven na svět s rostoucími obchodními bariérami a prohlubující se geopolitickou nejistotou. Akcie LVMH od ledna klesly o více než třicet procent.

Dva největší trhy firmy, USA a Čína, jsou nyní ve sporu a Evropa se ocitla uprostřed. Trump požaduje, aby evropské společnosti přesunuly výrobu do USA, aby se vyhnuly clům.

To je pro luxusní značky, které prodávají své výrobky vyrobené v Evropě s řemeslnou zručností starého světa velmi náročný úkol.

Arnault a Trump se znají již dlouho. Poprvé se setkali v osmdesátých letech jako developeři nemovitostí v New Yorku a zůstali v kontaktu. Arnault byl jedním z prvních podnikatelů, kteří Trumpa v roce 2016 po jeho prvním zvolení do prezidentského úřadu navštívili v Trump Tower.

Vzájemné vazby mají také jejich rodiny a LVMH si pronajímá od Trumpa obchodní prostory. Trump byl také při otevření první továrny Louis Vuitton v Texasu.

Nejvíce ohroženou americkými cly je divize Moët Hennessy, která vyrábí šampaňské a koňak. Třetina tržeb této divize pochází z USA. Na rozdíl od kožených výrobků ovšem nelze tyto nápoje vyrábět mimo jejich původní regiony ve Francii.

https://forbes.cz/cesko-globalnim-lidrem-dejcmar-fryc-a-horacek-v-unikatnim-rozhovoru-o-psychedelikach/

The post Luxus made in USA. Výrobce Louis Vuitton chce kvůli clům otevřít druhou továrnu v zámoří appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek