Středa 17. záříSvátek má Venku je 12 °C, Jasno

Notino hlásí dvouciferný růst. Tempo překonalo evropský e-commerce trh

Forbes Před 8 hodinami

Notino, evropský online prodejce produktů pro krásu a zdraví, přesáhl za poslední fiskální rok 2024 obrat 1,6 miliardy eur. Česko se na výsledku podílelo z dvanácti procent. Jak ukazují hospodářské výsledky uplynulého fiskálního roku, Notino nadále svým dvouciferným růstem předstihuje výsledky evropského e-commerce trhu. 

Notino, které působí na dvaceti sedmi evropských trzích a obsluhuje více než třicet milionů zákazníků, ve fiskálním roce 2024 (květen 2024 až duben 2025) dosáhlo obratu ve výši 1,579 miliardy eur, což představuje meziroční růst o osmnáct procent. Tempo růstu je tak více než dvojnásobné oproti evropskému e-commerce trhu, který ve stejném období rostl přibližně o osm procent.

Mezi největší trhy nadále patří Polsko, které se na obratu podílelo téměř z šestnácti procent, tuzemský trh tvořil dvanáct procent. Nejvyšší meziroční růst zaznamenalo Finsko a Irsko, kde Notino vzrostlo o padesát šest procent a třicet devět procent.

Poslední fiskální rok přitom z pohledu Notina definovala odlišná dynamika trhu v průběhu celého roku. „Po Vánocích jsme se soustředili na stabilizaci a přišlo uvědomění, že fokus je důležitější než rychlá expanze,“ říká Chief Executive Officer Notina Zbyněk Kocián.

Notino tak splnilo očekávaný zisk, firma rostla stabilně a dvouciferně. Společnost v rámci své strategie cílí i nadále na dvouciferný růst.

K tomuto výsledku má mimo jiné přispět také moderní logistická infrastruktura. Notino dnes provozuje čtyři moderní distribuční centra, a to v České republice, Rumunsku, Itálii a Polsku. Ta umožňují rychlejší a spolehlivější doručování objednávek napříč Evropou.

„Jednou z hlavních výzev, kterým v oblasti logistiky čelíme, je automatizace našich distribučních center. Tato oblast je nesmírně komplexní, zejména s ohledem na obrovský objem zásilek, které denně odbavujeme,“ říká Chief Logistics Officer Notina Tomáš Hofer.

Notino proto buduje vlastní interní týmy odborníků a zároveň spolupracuje s předními partnery z oboru.

Díky tomu za uplynulý fiskální rok firma odeslala zákazníkům celkem 114 771 511 produktů. Rekordním dnem v počtu odeslání objednávek se stal Black Friday 29. listopadu, kdy Notino odeslalo téměř tři sta tisíc balíčků.

Mezi nejprodávanější kategorie za uplynulý fiskální rok patřily vůně, ty tvořily téměř polovinu nákupů. Mezi další významné kategorie patří také skincare produkty, které tvořily čtrnáct procent nebo vlasová kosmetika, ta meziročně vzrostla o téměř dvacet procent.

Významným pilířem strategie Notina je také omnichannel přístup, který kombinuje postavení v online prostředí s rostoucí sítí kamenných prodejen. V uplynulém roce Notino otevřelo nové pobočky v Česku, v Polsku, a v červenci 2025 i vůbec první obchod v chorvatském Záhřebu. Celkem nyní firma provozuje dvacet sedm prodejen v osmi evropských zemích.

„Naučili jsme se, jak být ziskoví i ve fyzickém světě. I proto, že naším cílem je poskytovat nejvyšší standard v nakupování. Proto modernizujeme celé portfolio prodejen. Otevíráme nové, již existující stěhujeme na nová místa nebo kompletně renovujeme stávající prostory,“ popisuje Chief Commercial Officer Bartosz Kliś.

https://forbes.cz/exkluzivne-s-prezidentem-velkou-cast-pozitivniho-pohledu-cerpam-z-byznysu/

The post Notino hlásí dvouciferný růst. Tempo překonalo evropský e-commerce trh appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek