Německý internetový prodejce oděvů a módních doplňků Zalando v prvním čtvrtletí vytvořil čistý zisk 9,9 milionu eur (247 milionů korun), o rok dříve měl ztrátu 8,9 milionu eur. Hrubý objem zboží (GMV), který měří celkovou hodnotu veškerého prodaného zboží, vzrostl meziročně o 6,5 procenta na 3,5 miliardy eur (87,4 miliardy korun). Informovalo o tom v úterý Zalando.
Tržby vzrostly meziročně o 7,9 procenta na 2,42 miliardy eur, zatímco analytici očekávali tržby 2,37 miliardy eur. Společnost zároveň potvrdila celoroční výhled s očekávaným růstem tržeb a objemu zboží mezi čtyřmi a devíti procenty.
Firma rovněž uvedla, že rozšiřuje nabídku o prémiové značky jako Marc Jacobs od LVMH.
Akvizici menšího internetového prodejce módy About You, který podniká i v Česku, plánuje Zalando dokončit přibližně v polovině letošního roku.
Počet aktivních zákazníků Zalanda se do konce loňského roku zvýšil na 51,8 milionu ze 49,6 milionu v roce předchozím. Průměrná hodnota objednávky stoupla z 59,8 na 60,9 eura (1527 korun).
Společnost také pod názvem ZEOS nabízí logistické služby a infrastrukturu firmám provozujícím internetové obchody. TikTok Shop, což je prodejní sekce aplikace TikTok, si v prvním čtvrtletí vybral právě ZEOS jako svého „preferovaného logistického partnera“ pro prodejce v Německu, ve Francii a v Itálii, uvádí Zalando.
The post Zalando se vymanilo ze ztráty. Za první čtvrtletí vydělalo téměř deset milionů eur appeared first on Forbes.