Americké firmě PepsiCo ve druhém čtvrtletí klesl čistý zisk o 59 procent na 1,26 miliardy dolarů (26,8 miliardy korun), tržby ale mírně vzrostly. Pepsi to dnes uvedla v tiskové zprávě. Zisk i tržby překonaly odhady a firma očekává menší pokles ročního zisku díky oživení poptávky po svých energetických a po zdravějších nápojích v USA a také díky příznivému vývoji směnných kurzů.
Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek činil 2,12 dolaru. Překonal tak odhady analytiků, kteří čekali zisk 2,03 dolaru.
Agentura Reuters ale upozornila, že očekávání analytiků byla před druhým čtvrtletím umírněná, protože předpokládali, že cla zvýší náklady na dodavatelský řetězec a že američtí spotřebitelé budou hledat zdravější a cenově dostupnější možnosti občerstvení.
Tržby se ve druhém čtvrtletí zvýšily o jedno procento na 22,7 miliardy dolarů. Analytici naopak očekávali pokles o necelé procento.
Společnosti PepsiCo, stejně jako konkurenční Coca-Cola, reagovala na změnu poptávky spotřebitelů po zdravějších nápojích a občerstvení nabídkou více možností, jako je nedávno získaná značka prebiotických limonád Poppi.
Uvedla také na trh nové příchutě oblíbených značek snacků Lay’s a Doritos, aby uspokojila rozmanité chuťové preference. Snaží se také nabízet více produktů za nižší ceny, aby oslovila spotřebitele, kteří hledají nižší ceny. V posledních letech firma ceny zvýšila, aby si udržela marže.
Společnost nyní očekává, že celoroční očištěný zisk na akcii klesne o 1,5 procenta, dříve počítala s poklesem o dvojnásobek.
Generální ředitel Ramon Laguarta upozornil, že v posledních měsících oslabil dolar, což zmírnilo tlak na roční očištěný zisk. Aktivity v zahraničí měly na celkových tržbách firmy loni podíl zhruba 40 procent.
Kromě značek oblíbených nápojů, jako je Pepsi-Cola, Mountain Dew, Gatorade a SodaStream, vlastní PepsiCo i řadu značek nabízejících lehké občerstvení. Patří mezi ně Lay’s, Doritos, Cheetos a cereálie Quaker.
The post Amerika volá po potravinové revoluci. Pepsi klesl čtvrtletní zisk 59 procent appeared first on Forbes.